تعمیر پاور توربین سولزر مرکز انتقال نفت شماره ۶

به همت متخصصان داخلی پاور توربین سولزر مرکز انتقال نفت شماره ۶ منطقه اصفهان تعمیر شد.

تعمیر پاور توربین سولزر مرکز انتقال نفت شماره ۶

به گزارش پایگاه خبری ربیع، تعمیر پاور توربین سولزر مرکز انتقال نفت شماره ۶ مهندس ارشد تعمیرات و نگهداری مکانیک شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان گفت: به دنبال ایجاد نوسان دور در محور پاور توربین سولزر شماره ۲ مرکز انتقال نفت شهید جبار زارع گندمکار، برخی قطعات این تجهیز تعمیر شد.

سید مهدی موسوی فرد افزود: با بازدید از استاتور پاور توربین، ۱۴ عدد بوش نگهدارنده تیغه‌های NGV تعویض، محور و کاورهای نگهدارنده عایق بیرینگ تنظیم و رینگ مخصوص غلتک‌ها جوشکاری و ترمیم شد.

وی گفت: در این عملیات با تنظیم زاویه تیغه‌های محور PT و تعویض جک‌ها اشکال رفع و این توربین تحویل واحدهای عملیاتی شد.

پاور توربین یکی از قسمت‌های اصلی توربین سولزر است که از طریق گیربکس کاهنده به پمپ کوپل می‌شود و با تنظیم دور آن میزان فشار نفت خام ارسالی تغییر می‌کند.

منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربوپمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰ هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰ کیلو متر به اصفهان منتقل می‌کند که علاوه بر تأمین خوراک پالایشگاه اصفهان، بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز را نیز تأمین می‌کند.