استانها » البرز
کد خبر : 435183
یکشنبه - 25 شهریور 1397 - 15:32
فرماندار کرج مطرح کرد

تعدد پل و تونل در مسیر آزادراه تهران_شمال/جاذبه‌های گردشگری این اتوبان از سد کرج تا روستای واریان

فرماندار کرج گفت: آزادراه تهران_شمال از تنوع و زیبایی خاصی برخوردار که می‌توان به تعدد پل‌ و تونل‌ها و یا چشم‌انداز سد کرج اشاره کرد.

تعدد پل و تونل در مسیر آزادراه تهران_شمال/جاذبه‌های گردشگری این اتوبان از سد کرج تا روستای واریان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری کرج در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: آزادراه تهران_شمال یکی از پروژه‌های بزرگ ملی است که در چهار قطعه پیش‌بینی شده است.
وی افزود: قطعه چهار این پروژه از سال ۹۴ زیر بار ترافیک رفته که در کمربندی مرزن آباد تا چالوس واقع شده است.
فرماندار کرج با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر در این طرح فعالیت دارند، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار است محدوده دهکده المپیک تا شهرستانک واقع در شمال کرج است که در قطعه اول قرار دارد و تا کنون با پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی همراه بوده است.
شفقی با اشاره به اینکه این آزادراه به موازات جاده قدیم کرج_چالوس امتداد خواهد یافت، اضافه کرد: ادامه این مسیر در دره سرهنگ، وارد تونل البرز خواهد شد که به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر ارزیابی شده است و در نهایت به پل زنگوله ختم می‌شود.
وی یادآور شد: در طول مسیر این پروژه با جاذبه‌های گردشگری همراه هستیم که موجب شده پروژه خاص به نظر برسد، وجود رودخانه کرج به موازات جاده چالوس و همچنین روستای کوچک واریان زیبایی جاده را چند برابر کرده است و موجب شده نقش صنعت توریسم را ارتقاء دهیم.
فرماندار کرج با بیان اینکه این مسیر ساعت سفر را نیز کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۶۵ کیلومتر از مسیر تهران_شمال کاهش پیدا خواهد کرد و به کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز کمک می‌شود.
شفقی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد از این مسیر پل و تونل است که سعی داریم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/