فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر
کد خبر : 702670
شنبه - 14 اردیبهشت 1398 - 23:53

تطهیر نوزادان ۱۱ استان با گلبرگ‌های محمدی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نوزادان ۱۱ استان کشور در دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان در گل برگ‌های محمدی تطهیر شدند.

تطهیر نوزادان ۱۱ استان با گلبرگ‌های محمدی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، مهدی جمال در جشنواره گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، افزود: گردشگران ۱۱ استان کشور در دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان حضور داشتند و نوزادان خود را در گل برگ‌های محمدی تطهیر کرده و غلتاندند.

وی، جشنواره گل غلتان را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری شهر امیریه دانست و گفت: صنعت گردشگری از صنایع بزرگ و بدون مزاحمت است و همواره با نشاط و طراوت همراه خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: معرفی رویدادهای آئینی و فرهنگی، زمینه ساز توسعه گردشگری و رونق اقتصادی هر منطقه است.

وی یادآوری کرد: آئین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه در سال ۱۳۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز است که به ثبت ملی رسیده است.

شهر امیریه با بیش از سه هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری شهر دامغان و ۹۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد. دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه و با استقبال پرشور گردشگران از سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/