استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 669775
پنجشنبه - 23 اسفند 1397 - 02:54

تصویب بودجه ۸۷۴ میلیارد ریالی برای هفت سازمان تابع شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر از تصویب بودجه هفت سازمان تابع شهرداری قم شامل سازمان های آرامستان، میادین میوه و تره بار، کشتارگاه، پارک ها و فضای…خبر داد.

تصویب بودجه ۸۷۴ میلیارد ریالی برای هفت سازمان تابع شهرداری قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر از تصویب بودجه هفت سازمان تابع شهرداری قم شامل سازمان های آرامستان، میادین میوه و تره بار، کشتارگاه، پارک ها و فضای سبز، زیبا سازی ، قطار شهری و بهسازی و اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اعتباری بالغ بر ۸۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

مجید اخوان با اشاره به بودجه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم اظهار کرد: بودجه مصوب این سازمان در سال ۹۸ رقم ۳۰۰ میلیارد ریال است، بودجه این سازمان در سال ۹۷ رقم ۲۱۰ میلیارد ریال بود که در متمم بودجه، ۲۰ میلیارد ریال  به این رقم اضافه شد.

وی ادامه داد: عمده درآمد سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم مبتنی بر فروش غرفه و بازارهای روز و شهرک صنوف است و در بودجه این سازمان در سال آینده رقمی برای سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: بودجه مصوب سازمان کشتارگاه شهرداری قم در سال آینده ۶۷ میلیارد ریال است که نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۰ میلیارد ریال افزایش داشت، البته درآمد این سازمان عمدتا ناشی از ذبح دام سبک است.

اخوان با اشاره به بودجه سازمان آرامستان‌های شهرداری قم اظهار کرد: بودجه این سازمان در سال آینده ۲۰۰ میلیارد ریال است که نیمی از آن مربوط به بودجه عمرانی است، بودجه سازمان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت و بودجه سازمان آرامستان‌های شهرداری قم همراه با متمم در سال جاری ۱۷۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در سال آینده ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و درآمد این سازمان بخشی از حق نظارت و بخشی نیز از اجاره اماکن متعلق به سازمان است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: بودجه مصوب سازمان زیباسازی شهرداری قم برای سال ۹۸، هفتاد و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که بخشی از این بودجه مربوط به هزینه‌های سرمایه ای است.

اخوان با اشاره به بودجه سازمان قطار شهری قم اظهار کرد: بودجه این سازمان برای سال ۹۸پنجاه و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که نسبت به بودجه سال جاری ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)به مبلغ ۱۰۹ میلیارد ریال به تصویب رسیده است.