استانها » البرز
کد خبر : 748047
یکشنبه - 2 تیر 1398 - 20:18

تشکیل پرونده برای تصادفات مشکوک جاده چالوس/بیمارستان امام خمینی (ره) کرج تعیین تکلیف می شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: مشکوک بودن افزایش سرسام آور تصادفات جاده چالوس پس از بازدیدهای میدانی منجر به تشکیل پرونده ای در این رابطه شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری مسؤولین دستگاه قضایی استان البرز، به تصادفات چالوس به علت ریخته شدن گازوئیل در جاده اشاره کرد و گفت: یک شبه پرونده برای تصادفات جاده چالوس و این احتمال تشکیل شده است؛ از روستاهای اطراف جاده چالوس در این رابطه سؤال شد و احتمال ریخته شدن گازوئیل به صورت عمدی رد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان کرد: برخی معتقد بودند علت افزایش سرسام آور تصادفات در جاده چالوس نوع آسفالت است که از این رو چهار کارشناس برای رسیدگی به موضوع فوق انتخاب شدند؛ کارشناسی ها و بررسی ها ۶ ماه به طول انجامید و احتمال ریختن عمدی گازوئیل رد شد و اکنون اشکالات نوع آسفالات مطرح است.

شاکرمی ادامه داد: ممکن است حمل آسفالت از راه دور و صرف زمان تا رسیدن آن به استان، کیفیت آسفالت را کاهش دهد؛ از این رو پرونده به بازپرس ارجاع داده شد و پیمانکار و عوامل مربوط به این موضوع باید پاسخگو باشند.

پرونده مدیریت شهری چهارباغ کمتر از ۶ ماه به نتیجه رسید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در رابطه با پرونده اعضای شورای شهر چهارباغ و معاونان این شهرداری اظهار کرد: این پرونده از دی ماه سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت، تحقیقات تا پایان سال ۹۷ به پایان رسید و در سال ۹۸ متهمان دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خصوص نقش این حوزه در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: رسیدگی به این  بر عهده شهرداری ها است اما ما به واسطه کمک به شهرداری ها برای هر دو تا سه منطقه شهری یک معاون نظارتی برای مواردی از جمله موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز، پسماند و یا مسائل بهداشتی داشته ایم.

وی ادامه داد: در رسیدگی به مواردی  از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری گاهی به معاونت نظارتی دادگستری در مناطق مراجعه می کنند اما در کل دادستانی در این نوار تخریب نمی کند و به شهرداری می گوید که به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان کرد: در خارج از محدوده قانونی شهرها و در اراضی کشاورزی وظیفه رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز بر عهده جهاد کشاورزی است و در این بخش نیز نماینده دادگستری بر اجرای قانون نظارت می کند.

شاکرمی ادامه داد: در اراضی ملی نیز منابع طبیعی و راه و شهرسازی نسبت به مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می کنند و نمایندگان دادگستری نیز به صورت نظارتی عمل می کنند.

وی در خصوص رسیدگی به ایجاد قبرستان خصوصی در کنار بارگاه امامزاده طاهر گفت: در چنین مواردی مجوزها را شهرداری صادر می کند اما چون بحث حقوق شهروندی و رسیدگی به درخواست های مردمی و پیگیری مطالبات آن ها در این بخش مطرح بوده از شهرداری درخواست کردیم که برای رعایت حقوق مردم عملیات ایجاد این قبرستان متوقف شود‌.

شاکرمی در مورد رسیدگی به مواردی از جمله ساخت و‌ سازهای غیر مجاز مانند ایجاد ویلاها در بخش هایی مانند بیلقان و حاشیه رودخانه ها بیان کرد: این نوع ساخت و سازها بر عهده مسؤول نظارتی دولتی است؛ اگر در سطح اراضی ملی و طبیعی باشد، راه و شهرسازی و منابع طبیعی ورود می کند و در بستر رودخانه این موضوع با وزارت نیرو است.

وی در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی(ره) شهر کرج مطرح کرد: در اداره آن سازمان همیاری های شهرداری ها دخیل است و بخش دولتی نمی تواند آن را اداره کند اما استانداری برای پیگیری مطالبات پیمانکاران و کارگران تصمیم گرفت آن را بفروشد که در این راستا برگزاری مزایده را داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ادامه داد: در مرحله اول مزایده، یک پزشک قصد داشت از مبلغی که برای خرید بیمارستان مدنظر بود تنها حدود یک میلیارد تومان را به صورت نقد پرداخت کند و به همین دلیل مزایده را در مرحله دوم ادامه دادیم.

شاکرمی بیان کرد: در مرحله دوم برای نظارت بر حسن اجرای قانون و در حضور نماینده دادستانی برگزاری مزایده را داشتیم که شخص برنده مزایده در این بخش درخواست پرداخت تنها حدود دو میلیارد تومان به صورت نقد داشت و پرداخت مابقی مبلغ با چک شخصی مدنظر وی بود اما چون باید برنده مزایده وجه نقد را هرچه زودتر فراهم کند درخواست کردیم که اگر شخص مذکور توانایی پرداخت وجه نقد را ندارد مجدد مزایده را برگزار کنیم چون‌ در اینجا بحث حقوق مردم مطرح است.

ممنوعیت حضور سگ ها در مکان های عمومی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ممنوعیت سگ گردانی در مکان های عمومی از جمله پارک ها اظهار کرد: قانونی نیست که در آن مطرح شده باشد سگ گردانی در فضاهای عمومی جرم است، اگر قانونی در این رابطه وجود داشت برای آن تصمیم گیری صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه حضور سگ ها در مکان های عمومی را ممنوع اعلام کردیم چون گاهی به موجب آن سلب آسایش و ایجاد مزاحمت برای مردم که موجب اختلال در نظم است پیش می آید، افزود: حضور سگ ها با قلاده به همراه صاحبان خود و یا در ماشین ها جرم نیست و تنها در مواردی که در مکان های عمومی موجب مزاحمت شود جرم است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/