استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 539165
پنجشنبه - 1 آذر 1397 - 19:00
صبح امروز در شورای اداری خراسان شمالی انجام شد

تشریح موریانه‌های نظام از سوی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اختلاط، اختلاس، اختلاف و اختلال موریانه‌های نظام هستند که باید در چهل سالگی انقلاب با آن مقابله کرد.

تشریح موریانه‌های نظام از سوی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در شورای اداری خراسان شمالی با تشریح موریانه‌های انقلاب اظهار کرد: اختلاط، اختلاس، اختلاف و اختلال ۴ موریانه انقلاب هستند که از درون به انقلاب صدمه می‌زنند.

وی اختلاط و التقاط را نخستین و بزرگ‌ترین موریانه برای انقلاب و نظام دانست و افزود: اگر انقلاب اسلامی دچار آسیب شود پایه‌اش دچار تزلزل می‌شود، زیرا تفکر لیبرالی و اسلامی همزمان باهم قابل‌جمع بستن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ایجاد جریان اسلام ناب محمدی را از ابتکارات امام در ابتدای انقلاب توصیف کرد و ادامه داد: این اقدام امام برای جلوگیری از التقاط بود و کسی که می‌خواهد در انقلاب خدمت کند باید تفکرش ناب اسلامی باشد و در غیر این صورت آسیب به خون شهدا زده می‌شود.

وی موریانه اختلاس و عدم تقوای اقتصادی را ازجمله دیگر آسیب‌های نظام از درون بیان کرد و گفت: این موریانه بانفوذ به بدنه انقلاب، باعث صدمه می‌شود و باید از رواج تفکر اختلاس‌های همگانی در جامعه مدیران جلوگیری کرد.

امام‌جمعه بجنورد اختلاف را دیگر آسیب و موریانه صدمه زننده به انقلاب عنوان و تصریح کرد: اختلاف باعث سوختن سرمایه‌ها و انسان‌های فداکار می‌شود زیرا جناح زدگی و محدودیت نگری باعث از بین رفتن انرژی‌ها و متفرق شدن افراد از کنار یکدیگر است.

وی هفته وحدت را زمانی مناسب برای جمع‌کردن انرژی‌ها و ایجاد همگرایی مردم دانست و گفت: سیاست کشورهای استعماری همچون انگلیس ایجاد اختلاف و تفرقه بوده که ازجمله راه‌های دشمنان برای شکست انقلاب و مانع‌شدن برای رسیدن به مقصد انقلاب است و این هفته باید برای نزدیک شدن افکار و اندیشه‌ها باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اختلال را آخرین موریانه صدمه زننده به انقلاب عنوان کرد و افزود: ایجاد سرعت‌گیر از سوی دشمنان برای راه انقلاب و کاهش سرعت پیشرفت نظام آسیب اختلال در انقلاب است و باید در آستانه چهل‌سالگی انقلاب موریانه‌ها را شناسایی کنیم و جلوی آسیب‌ها را بگیریم.

وی در انتها معرفی دستاوردهای انقلاب به جوانان را ازجمله اقدامات لازم در این سال‌ها توصیف کرد و گفت: باید با اقدامات گوناگون به‌سوی سالگردی افتخارآمیز برای انقلاب پیش برویم و آماده شویم.

انتهای پیام/