حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 311922
سه شنبه - 8 خرداد 1397 - 13:30
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

تسهیلات رفاهی زائران حج نباید آنها را از امور معنوی دور کند

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: تسهیلاتی که برای رفاه زائران حج فراهم می‌شود، نباید آنها را از مسائل معنوی و استفاده از فرصت حضور در مسجدالنبی و مسجدالحرام دور کند.

تسهیلات رفاهی زائران حج نباید آنها را از امور معنوی دور کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل و مسائل و برنامه‌های حج ۹۷ در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

در این جلسه قاضی‌عسکر سرپرست حجاج ایرانی از همه مسئولان حوزه حج و زیارت خواست در فرصت باقیمانده تا اعزام کاروان‌ها به عربستان منسجم و یکپارچه برای برگزاری حجی آرام و مطلوب بیشتر تلاش کنند.

در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز و تعداد هتل‌هایی که در سیستم مسار حج ۹۷ ثبت شده اند، گزارش داد و در ادامه نماینده ولی‌فقیه خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات اینترنت در هتل‌ها در حج گذشته، باید راهکار مناسب برای رفع مشکلات و چگونگی بهره‌برداری زائران و نیز برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی زائران با بستگان‌شان در فرصت باقیمانده کارشناسی و تصمیم‌گیری شود.

وی این اقدام را در انتقال فضای حج به داخل کشور و آگاهی خانواده‌ها از وضعیت حجاج موثر دانست و افزود: تسهیلاتی که برای رفاه زائران فراهم می‌شود، نباید آنها را از مسایل معنوی و استفاده از فرصت حضور در مسجدالنبی و مسجدالحرام و دیگر اماکن متبرکه در سرزمین وحی دور سازد.

نحوه ادغام برخی از واحدها و پرهیز از موازی‌کاری در واحدهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و بررسی امکان کاهش نیرو و استفاده از افراد توانمند در اعزام‌ها از دیگر محورهای مورد بحث در نشست امروز بود.

انتهای پیام/