سرمقاله/

ترس دشمن از چیست؟

سر و صدای دشمن، تهدید و فشار او و نقشه‌های پشت سرهم، افزایش و توسعه تحریم‌ها و توطئه‌های یکی پس از دیگری، حکایت از اقتدار و قدرت ملت ایران است.

ترس دشمن از چیست؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،دشمن از قدرت ملت ایران در حوزه‌های مختلف اطلاع دارد و می‌داند با همه محدودیت‌هایی که در دوره چهل ساله بر این کشور و مردم انقلابی‌اش وارد نموده است، اما با فکر و اندیشه خلاق جوانان مؤمنش توانسته گوی سبقت را از پیش‌روندگان عالم ربوده و بدون اتکا به دیگران راه پیشرفت را پیدا کرده و به‌خوبی پیموده و می‌پیماید. قدرت بازدارنده‌ای که امروز ملت ایران به آن دست یافته است چون مبتنی بر ابتکار و خلاقیت جوانان مؤمن و دلسوز کشور بوده، سرمایه‌ای ارزشمند است که دشمن به‌شدت از آن واهمه دارد.

دشمن از توان تکنولوژی، مسلح شدن به علوم روز دنیا ازجمله انرژی هسته‌ای، نانو و… و سایر علوم می‌ترسد. او از موشک‌های نه فقط نظامی این مردم انقلابی که از موشک‌های توسعه و پیشرفتش به شدت به هراس در آمده است. این‌که رئیس‌جمهور پرهیاهو و عهدشکن آمریکا در اکثر مصاحبه‌های خبری‌اش نامی از ایران می‌برد و آن را از قلم نمی‌اندازد، این هر روز برنامه تحریم‌هایش را توسعه می‌بخشد، نشئت‌ گرفته از همین قدرت تحصیل‌شده ایران است. اقتداری که دشمن به‌هیچ‌وجه مایل نیست مردم ایران آن را داشته باشند و تمام تلاشش را انجام می‌دهد که در این مسیر ارزشمند خلل ایجاد کند.

شلوغی‌های تبلیغاتی و چهره فاتح به خود گرفتن در زمان‌های مختلف توسط دشمنان قسم‌خورده کشور نشان از روی دیگر سکه دارد که پشت آن، چهره‌های رنگ‌پریده‌شان را از ترس اقتدار روزافزون و معنوی ایران بپوشانند. آنها در سال‌های اخیر با شکست‌های پی‌درپی در منطقه به‌خوبی به قدرت ملت ایران پی برده‌اند و می‌دانند با همه هیبتی که بهم زده‌اند، در مقابل ملت بپا خواسته و انقلابی ایران اسلامی قدرتی ندارند و نمی‌توانند در منطقه قدرت ایران را نادیده بگیرند. امروز ملت ایران در دل ملل مسلمان جای دارد، هرچند برخی حکومت‌های سر سپرده که خود به هراس آمده‌اند، دست دوستی به دشمنان ما بدهند و با آنها همراهی کنند؛ اما خوب می‌دانند که این تحرکات و نادانی‌ها نمی‌تواند حرکت پرشتاب مردم ایران را با مشکل عمده‌ای روبه‌رو کند. حالا تکلیف آن است که با همه تلاش‌مان، با همه سرمایه نیروی انسانی‌مان و همه خلاقیت‌های هدفمندمان در راه افزایش این قدرت بازدارنده قدم برداریم؛ زیرا هرچه این قدرت بالاتر رود، دشمن کمتر به فکر خطا می‌افتد و چنانچه با حماقت خود عملی انجام دهد و به ایران متعرض شود با واکنش سخت و ضربه‌ای محکم مواجه خواهد شد، چنانچه رهبری عزیز فرمودند: «اگر او یکی بزند ده تا خواهد خورد.» نیز فرمودند: «دوران بزن و در رو به جمهوری اسلامی دیگر گذشته است، این‌که بیا و بزن و در رو، این جوری نیست اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛ شروع ممکن است با آن‌ها باشد، اما تمام کردن دیگر با آن‌ها نیست و در اختیار آن‌ها نیست. این همان قدرتی است که دشمن از آن بیمناک است.»

آری، دشمن چون قدرت ملت ایران را می‌داند جرئت و جسارت پیدا نمی‌کند جز رجزخوانی حرکت دیگری داشته باشد و در روزهای اخیر با حرکت و به هدف رسیدن ۵کشتی نفت‌کش، بار دیگر این اقتدار به رخ دنیا کشیده شد. دشمن از نفوذ ملت ایران در منطقه و جهان می‌ترسد. او از صدور تفکر و اندیشه انقلابی ایرانیان به شدت واهمه دارد؛ زیرا باید پای خود را از دخالت و غارت ملت‌ها یکی پس از دیگری بیرون بکشد و لقمه‌های چربی را از دست بدهد، کما اینکه در چهار دهه گذشته خیلی متضرر شده است. او از وحدت مسلمانان می‌ترسد و ایران را محور قدرتمند وحدت می‌داند، به همین دلیل تلاش می‌کند حکام ترسوی منطقه را با خود همراه و در مقابل ملت ایران قرار دهد. یا با شایعات مختلف ملت‌های کشورهای همسایه را نسبت به ایران بدبین کند. جنگ روانی‌ای هم که اخیرا به راه انداخته‌اند حکایت از ترس زیاد از حد آنهاست که خدا در دل آنها انداخته است.

 مظفر حاجیان