سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 580715
جمعه - 30 آذر 1397 - 16:19

تدارک روشن‌ترین شب در قالبی ایرانی اسلامی

تهیه‌کننده ویژه برنامه یلدایی شبکه دو سیما با تأکید بر تلاش عوامل برای رقم زدن یک یلدایی متفاوت و متنوع برای مردم، گفت: برای طراحی این برنامه از نمادهای ایرانی اسلامی بهره بردیم تا جنس برنامه برای مردم خاطره انگیز باشد.

تدارک روشن‌ترین شب در قالبی ایرانی اسلامی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهدی بابایی تهیه‌کننده ویژه برنامه یلدایی شبکه دو سیما درباره هدف برنامه روشن‌ترین شب گفت: مسلماً قبل از تولید هر برنامه‌ای اهدافی ترسیم می‌شود و ما هم مستثنی از این قاعده نیستیم. بنابراین با توجه به مأموریت شبکه دو، اهدافی برای برنامه روشن‌ترین شب برای شبکه دو طراحی شد. از ابتدا من و احسان ارغوانی دیگر تهیه‌کننده برنامه سعی کردیم کاملاً فضای برنامه ایرانی اسلامی باشد تا جنس برنامه برای مخاطب خاطره انگیز باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل اگر به برنامه شب گذشته توجه کرده باشید، متوجه المان‌های ایرانی اسلامی شده‌اید. برای طراحی نه تنها از رنگ‌های یلدایی بهره بردیم، بلکه از بته جقه هم استفاده کردیم که مخاطب با تماشای آن به یاد خانه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها می‌افتد. همه ما از گذشته خاطرات خوب داریم و وقتی از حرف از گذشته می شود، اولین چیزی که به آن اشاره می‌کنیم، دورهمی اقوام است.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: دورهمی‌های فامیلی نه تنها شیرین و دلچسب بود، بلکه باعث می‌شد همه از حال همدیگر با خبر باشیم. به همین دلیل ما می‌خواستیم برنامه روشن‌ترین شب این حال و هوا را داشته باشد و مخاطب با تماشای برنامه یلدا حالش به قول معروف خوب شود و به یاد خاطرات خوب گذشته بیفتد. امیدواریم این اتفاق افتاده باشد. شب گذشته بازخوردهای خوبی داشتیم و امشب هم این برنامه پخش می‌شود.

بابایی با اشاره به شعار برنامه توضیح داد: شعار برنامه را چله‌نشینی و دورهمی انتخاب کردیم و بر همین اساس هم جلو رفتیم. طراحی برنامه کاملاً با این فضا انتخاب شد. همچنین یک کرسی بزرگ طراحی کردیم تا مهمانان دور آن جمع شوند. دلیل طراحی کرسی هم برای این بود که هم نسل قدیم به یاد کرسی‌هایی بیفتند که در گذشته در خانه‌ها بود و هم نسل جوان با آن جنس دورهمی بیشتر آشنا شوند.

وی درباره گفت‌وگو با هنرمندان هم توضیح داد: مجری برنامه با مهمانان برنامه گپ‌وگفت صمیمانه داشت نه گفتگوی رسمی. تعمدی هم این جنس گفت‌وگو انتخاب شد، چون باید با فضای یلدا همخوانی داشت و مردم هم بیشتر تمایل به چنین گفت‌وگوهایی دارند. به همین دلیل این جنس گفت‌وگو انتخاب شد. در مجموع هدف همه عوامل برنامه روشن‌ترین شب و شبکه دو این است تا یلدایی متفاوت را برایشان رقم بزنیم.

انتهای پیام/