استانها » ایلام » تولیدی » خبر پوششی » مسعود هواسی
کد خبر : 407424
شنبه - 10 شهریور 1397 - 09:41
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام عنوان کرد:

تحویل ۸۴ کلاس درس تا پایان مهر ماه

 مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تحویل ۸۴ کلاس درس تا پایان مهرماه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان خبر داد

تحویل ۸۴ کلاس درس تا پایان مهر ماه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تحویل ۸۴ کلاس درس تا پایان مهرماه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان خبر داد

محمد رضا حیدری افزود: اداره کل نوسازی مدارس در سطح استان تعداد ۸۸ پروژه مشتمل بر ۳۳۱ کلاس درس با زیربنای ۶۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع در دست اجرا دارد که تعدادی از این ها در دو بخش تا اول مهرماه سال جاری آماده می شود

وی ادامه داد:  در ایام هفته دولت نیز  ۱۱ فضای آموزشی با ۳۷ کلاس درس و زیربنای بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع تحویل شده  است تا دانش آموزان بتوانند در یک فضای استاندارد که مطالبات به حق دانش آموزان است تحصیل کنند

نیاز ۱۶۱ فضای آموزشی به بازسازی مجدد

حیدری اظهار کرد: کل فضاهای آموزشی در سطح استان یک هزار و۲۶ فضا با پنج هزار و چهار کلاس درس است و از این تعداد فضای آموزشی استان، ۱۶۱ فضای آموزشی با ۴۵۸ کلاس نیاز به تخریب و بازسازی مجدد در سطح استان دارند.

وجود ۲۴ فضای آموزشی غیر استاندارد در ایلام

وی با تاکید بر اینکه  ۳۴۷ فضای آموزشی استان ایلام نیز نیاز به مقاوم سازی دارند گفت:  ۲۴ فضای غیر استاندارد در شهر ایلام داریم که باید  آنها را تخریب یا بازسازی و یا مقاوم سازی کنیم، اما این فضاها در حد غیر استانداردی نیستند که برای دانش آموزان و اولیا نگران کننده باشند.

حیدری با اشاره به کیفیت یک فضای آموزشی افزود: پروژه های جدید الحداث تمامی این موارد یعنی کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه و سایر مواردی که برای یک فضای آموزشی و نیاز یک فضای استاندارد است در آنها پیش بینی و طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: تجهیزات فضاهای آموزشی نیاز واقعی دانش آموزان و مدارس و نیز آموزش و پرورش است، در سال جاری توانستیم در دو بخش از محل منابع استانی و ملی که بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال شامل میز، نیمکت، رایانه، تخته و سایر موارد را تحویل دهیم.

حیدری در ادامه اضافه کرد: در خصوص نگهداری فضاهای آموزشی تا پایان سال ۹۶، ۳۳ هزار و ۴۵۰ مترمربع ایزوگام و حدود ۱۵ هزار متر مربع آسفالت محوطه در مدارس استان صورت گرفته است.

استاندارد سازی ۲۰۶ فضای آموزشی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام اظهار داشت: همچنین مقوله بسیار خوبی که در چند سال اخیر داریم استاندارد سازی فضاهای آموزشی از لحاظ گرمایشی و سرمایشی است که تاکنون براساس عملکرد شش ساله ۲۰۶ پروژه را با یک هزار و ۸۰۴ کلاس استانداردسازی انجام گرفته، در سال جاری نیز در اول مهرماه ۱۲ فضا  با اعتباری معادل ۱۴ میلیارد ریال در سطح استان استانداردسازی می کنیم.

وی با اشاره به راهبردهای سال ۹۷ افزود: اولویت های که در سال ۹۷ مد نظر قرار داده شده، اولین اولویت ما عدالت آموزشی است.

وی گفت: بحث دیگر تک نوبت شدن مدارس است، جذب کمک های خیرین مدرسه ساز که در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شد در این راستا ۲۰ میلیارد تومان به بحث مدرسه سازی در سال ۹۷ مشارکت شد.

حیدری در ادامه گفت: همچنین احداث مجدد مدارس فرسوده و تخریبی و مقاوم سازی فضاهای که نیازمند به مقاوم سازی هستند از دیگر راهبردهای سال ۹۷ است.

وی افزود: در چند ماه اخیر نکته ای که مورد توجه بود بعضی از فضاها در سال های گذشته عملیات مقاوم سازی آنها شروع شده بود اما به اتمام نرسیده بودند که در اول مهرماه این فضاها به بهره برداری می رسند