استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 525566
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 11:22

تحریم‌های داخلی تولیدکنندگان را بیشتر آزرده است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن صنعت پخش ایران- شعبه اصفهان تأکید کرد: به همت ملت و پشتوانه خون شهدا، تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

تحریم‌های داخلی تولیدکنندگان را بیشتر آزرده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن صنعت پخش ایران- شعبه اصفهان تأکید کرد: به همت ملت و پشتوانه خون شهدا، تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.
در ابتدای این جلسه سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن تصدیق این موضوع که در شرایط موجود تولیدکنندگان و بازرگانان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان برای انتقال مشکلات به رئیس‌جمهور و معاونان وی و همچنین وزرا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و سعی در رفع این مسائل داشته است.
وی بیش از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران، تحریم‌های داخلی را موجب ایجاد موانع بسیاری برای فعالان اقتصادی دانست و تأکید کرد: متأسفانه همکاری‌نکردن بانک‌ها با فعالان اقتصادی، صدور بخشنامه‌های زیاد و بی‌مورد، دموکراسی شدید اداری و… محدودیت‌های زیادی برای تولیدکنندگان بخش خصوصی ایجاد کرده و فعالان اقتصادی از تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان آزرده شده‌اند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: قطعا با همت ملت و به پشتوانه خون شهدا تمامی تحریم‌ها و مشکلات امروز را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی در شرایط موجود حفظ تشکل‌ها و حمایت از آنها را یکی از راهکارهای رفع مشکلات دانست و تأکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی سه قوه و زبان گویای مشکلات فعالان اقتصادی تمامی تلاش خود را برای رفع مسائل و موانع تولید ملی به کار گرفته و آماده انتقال نظرات و پیشنهادهای سازنده در این زمینه به مقامات کشور است.
سهل‌آبادی در ادامه از انجام اقدامات سازنده درزمینه حل مشکلات کارگران و بدهی فعالان اقتصادی به بانک‌ها توسط اتاق بازرگانی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با تعامل هرچه بیشتر مسئولان موانع موجود رفع شود.
وفا تقی‌پوریان، عضو هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران، نیز تشکیل کمیته‌های ذیل انجمن را نقطه عطفی برای این انجمن دانست و گفت: از آنجا که طبق قانون توسعه محیط کسب و کار بخشی از مصوبات دولت منوط به مشارکت فکری و تخصصی بخش‌های خصوصی ازجمله تشکل‌ها شده است، تشکیل و تقویت کمیته‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی از رقم‌خوردن اتفاقات خوبی برای انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران در آینده نزدیک خبر داد.
در ادامه حسین همتی‌نژاد، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنعت پخش اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از اینکه این انجمن یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های اتاق اصفهان است، گفت: این مهم و ادامه دستاوردهای این انجمن بدون تعامل و همراهی اعضا امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی افزود: امروز انجمن به مرجعی برای اعضای خود تبدیل شده و در قالب کمیته‌های شکل‌گرفته با بسط نگاه تعاملی و بهبود کسب و کار خود توانسته‌ایم گام‌های مثبتی برداریم.
همتی‌نژاد افزایش تعامل و اخذ اختیارات از بعضی ارگان‌های دولتی را ازجمله دستاوردهای مهم این انجمن دانست و ابراز امیدواری کرد: هیئت‌مدیره انتخابی در راستای این موارد اقدامات بیشتری انجام دهد.