استانها » البرز
کد خبر : 731184
دوشنبه - 13 خرداد 1398 - 12:23

تجهیز قبور بهشت سکینه (س) کرج به سیستم رمزینه

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: قبور شهدا، نام آوران و هنرمندان بهشت سکینه (س) کرج با هدف تکریم زائرین به سیستم رمزینه مجهز شد.

تجهیز قبور بهشت سکینه (س) کرج به سیستم رمزینه

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حمیدرضا عسگری، رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: قبور بهشت سکینه (س) کرج به منظور تکریم زائرین و زنده نگهداشتن نام و خاطره شهدا، نام آوران و هنرمندان تدفین شده در این آرامستان و جهت آشنا کردن مراجعین با زندگینامه های آنان به سیستم رمزینه مجهز شدند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج افزود: QR Code یک عبارت رمزی ماتریسی‌ شکل یا بارکد دو بُعدی است که دربردارنده‌ چیدمانی از چهارگوش‌ های سیاه بر روی زمینه‌ سفید بوده که بر روی قبور نصب شده است.

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات شخصی با نصب نرم افزارهای بارکد خوان و قرار دادن گوشی های تلفن همراه در مقابل بارکد، با اتصال به وب سایت سازمان، اطلاعات جامعی را در خصوص زندگینامه و وصیت نامه شهدا، معرفی آثار هنرمندان و افتخارات نام آوران مشاهده کنند.

عسگری با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی در فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش از اولویت های سازمان است، اظهار کرد: این سازمان قصد دارد در آینده ای نزدیک با اجرای فاز دوم این امر، قبور شهدا و در فاز سوم تمام قبور بهشت سکینه (س) را به این سیستم مجهز کند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از خانواده های شهدا، نام آوران و هنرمندان خواست تا برای تکمیل بانک اطلاعاتی اموات خود عکس، فیلم، آثار و افتخارات آن ها را در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی در خصوص دیگر اقدامات سازمان توضیح داد:کروکی مسیر قبور و قطعات برای مراجعین، آدرس و نقشه هدایت مسیر، ارتباط مستقیم با رئیس سازمان، در اختیار قرار دادن فرم های نظرسنجی برای استفاده از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مراجعین، استفاده مراجعین از صوت قرآن و مداحی و غیره و همچنین راه اندازی سیستم جستجوی متوفی به صورت آنلاین نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱