اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 881039
سه شنبه - 21 آبان 1398 - 12:06

تثبیت ۲۰۰هزار فرصت شغلی در نیمه اول سال جاری

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاهها جلوگیری شد.

تثبیت ۲۰۰هزار فرصت شغلی در نیمه اول سال جاری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:  در شش ماه اول سال جاری با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری و استانی در حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی و همراهی و همکاری موثر کارگران ، کارفرمایان ، کار آفرینان و مدیران بنگاهها و دستگاههای اجرایی ذیربط و بانکها و بیمه‌ها بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاهها جلوگیری شد.

یاوری اعلام کرد: وزیر تعاون کار  رفاه اجتماعی بر حمایت موثر و جدی در جهت  تثبیت اشتغال نیروی کار در بنگاههای اقتصادی تاکید دارد و دستورات  موکدی به تمامی زیر مجموعه  های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این باره صادر نموده است . مشکلات بنگاههای اقتصادی بدواً بایستی توسط کارفرمایان ، مدیران و سهامداران و مالکان بنگاهها حل و فصل شود و در صورت ادامه مشکل  وزارتخانه ها و دستگاهها  صادر کننده مجوز برای فعالیت  بنگاه باید به صورت  موثر در حل و فصل  مشکلات  اهتمام  نمایند.

وی اعلام کرد: بدیهی است، در صورت نیاز مشکلات بنگاهها در کارگروه‌های تسهیل  و رفع موانع تولید به ریاست استانداران  و عضویت دستگاههای اجرایی مرتبط و بانکهای عضو کارگروه در مرکز هر استان  مورد بحث و بررسی و رسیدگی و حل و فصل  قرار می‌گیرد.

نماینده  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به وضعیت  بنگاههای مشکل‌دار اعلام  کرد: یکی از وظایف  اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صیانت از نیروی کار شاغل  در بنگاههای اقتصادی است و برای صیانت  از اشتغال  و نیروی کار موجود  در بنگاهها حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه در این  مسیر در تمامی کارگروه‌های مرتبط حضوری فعال و موثر دارد.

یاوری گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور نیز در حمایت از ” رونق تولید”مستمراً جلسات  رسیدگی و حل و فصل  موانع تولید  را در دستور کار دارد.

به گفته این مسئول،  تا پایان  شهریور ماه  جاری بیش از هزارو ۲۰۰ بنگاه  مشکلدار شناسایی و رصد و پیگیری حل و فصل  مشکلات آنها در دستور کار کارگروههای تسهیل  و رفع موانع تولید در استانها  و ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید در کشور قرار گرفته است .

انتهای پیام/