تبدیل ایران به مرکز زمینهساز ظهور با سفر امام رضا(ع)
نماینده ولیفقیه در خراسان شمالی گفت: سفر امام رضا (ع) به ایران، کشور ما را به مرکزی برای آمادگی زمینهسازان ظهور تبدیل کرد و این حقیقت فلسفه کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولیفقیه در خراسان شمالی، حجتالاسلاموالمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در جمع عزاداران ایام شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: امام رضا (ع) از امام حسین (ع) دو ارث ویژه دارد؛ نخست غربت فوقالعاده یا غریبالغُربایی و دوم قتل لسانی، «قَتَلَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ الْأَلْسُنِ».
وی با اشاره به شواهد وراثتهای ویژه امام رضا (ع)، افزود: غربت جغرافیایی مَدفن و دفن در کنار قاتل پدر که انزل مراتب غربت است و انکار امامت حضرت توسط برخی از شیعیان و نمایندگان پدر بزرگوارش و وقوع فتنه واقفه ازجمله این شواهد است.
نماینده ولیفقیه در خراسان شمالی با اشاره به دیر فرزنددار شدن حضرت، اضافه کرد: البته در حکمت الهیه، چیزی دیروزود نیست، ولی عرفاً حضرت رضا (ع)، ۴۶ سالشان بود و هنوز هیچ فرزندی نداشت و خیلیها بخصوص واقفیها به حضرت زخمزبان زدند و او را ابتر میخواندند.
وی اضافه کرد: در تاریخ نوشتهاند که امام رضا (ع) از شدت این اذیتها، گریه کردند؛ اما وقتی امام جواد (ع) به دنیا آمد، کوثر امام رضا (ع) شد به همین خاطر نوشتهاند «وَ کانَ الرضا (ع) طُولُ لَیْلَتِهِ یُنَاغِیهِ فِی مَهْدِهِ»؛ یعنی حضرت تمام شب را در کنار گهواره فرزندش مینشست و برای او لالایی میخواندند.
امامجمعه بجنورد با اشاره به انکار فرزندی امام جواد (ع) برای حضرت توسط برخی از اقوام و خویشان حتی برخی از برادران و عموهای امام رضا (ع)، اظهار کرد: ازآنجاکه مادر امام جواد (ع) از قاره آفریقا بوده، رنگ بدن آن حضرت سبزه مایل به سیاه بوده (حائل اللون) و مانند پدرانش گندم گون نبوده است و این تأثیری وراثتی و امری طبیعی است ولی به امام رضا (ع) گفتند: «مَا کانَ فِینَا إِمَامٌ قَطُّ حَائِلَ اَللَّوْنِ فَقَالَ لَهُمُ اَلرِّضَا عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ هُوَ اِبْنِی!» و به حضرت قیافهشناسی را تحمیل کردند.
وی در ادامه با اشاره به تحمیل ولایتعهدی و پیچیدگی رفتار مأمون با امام رضا (ع)، گفت: مأمون عباسی، منافقترین خلیفه در بین طواغیت عصر ائمه (ع) و مصداق «أکبر الأعداء أخفاهم مکیدهً» یعنی سرسختترین و پیچیدهترین دشمن است بهگونهای که در حدیث است که امیرالمؤمنین فرمودند: «أضعفُ الأعداء مَن أظهرَ عداوتَه و أشدُ الأعداء اَخفاهُم مَکیدهً».
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: امام رضا (ع) تحت عنوان دروغین «ولایتعهدی» به خراسان تبعید شد، تبعید همیشه بُعد مکانی نیست گاهی برعکس به شکل تقریب است لذا نوشتهاند: «قَبِلَ ولایهَ العهد من المأمون و هو باک حزین… و یسئل الله أن یعجل وفاته».
وی افزود: مأمون معاویه بنیعباس بود، به تعبیر مولا «سابعهم اعلمهم»؛ ازاینرو تعجب است از کسانی که میگویند، مأمون شیعه است، به حساب این نقل تاریخی که روزی مأمون از درباریان پرسید: «أ تدرون من علمنی التشیع؟… علمنیه الرشید» درحالیکه این نقل تاریخی حکایت از تفرعن مأمون دارد؛ «وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ ظُلْمًا وَ عُلُوًّا…».
رئیس شورای حوزههای علمیه خراسان شمالی گفت: اما این ظاهر جریان است، لایه زیرین این توطئه، از الطاف خفیه بود؛ به فرمایش خود حضرت «فی کل قضاء الله عز و جل خیره للمؤمن».
وی افزود: ائمه (ع) همه تجلی اسماء اللهاند، اما دو امام تجلی اسم «ماکریت» خدای متعال هستند (و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین)؛ یکی امام حسن مجتبی (ع) در جریان صلح و دوم امام رضا (ع) در جریان ولایتعهدی.
امامجمعه بجنورد بابیان اینکه حضرت رضا (ع)، نمود و نماد «خیرالماکرین» است، گفت: به بیان برخی از اساتید، سرّ اینکه تعداد اسماء الله در دعای جوشن کبیره هزارویک است و عدد ابجد اسم «رضا» هم هزارویک است به خاطر تجلی جامع اسامی حضرت حق با ولایت رضویه است.
وی در انتها اظهار کرد: سفر امام رضا (ع) به ایران، کشور ما را به کهف عصر ظهور برای آمادگی زمینهسازان ظهور برای تقابل با دقیانوس جهانی تبدیل کرد و این حقیقت فلسفه این کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که فرمودند؛ «انقلاب ما، در حقیقت میراث علی بن موسیالرضا (ع) است».
انتهای پیام/