استانها » تولیدی » گلستان » نادر کرمی
کد خبر : 774484
یکشنبه - 30 تیر 1398 - 12:23

تبادل الکترونیک اسناد تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان از تبادل الکترونیک تمام بیمارستان‌های هدف گذاری شده علوم پزشکی گلستان شامل ۱۴ بیمارستان خبر داد و گفت: تا پایان تیر ماه تمام بیمارستان‌هایی که بیش از ۸۰ درصد اسناد خود را به صورت الکترونیک ارسال کنند، نیازی به ارائه اسناد کاغذی نخواهند داشت.

تبادل الکترونیک اسناد تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان از تبادل الکترونیک تمام بیمارستان‌های هدف گذاری شده علوم پزشکی گلستان شامل ۱۴ بیمارستان خبر داد و گفت: تا پایان تیر ماه تمام بیمارستان‌هایی که بیش از ۸۰ درصد اسناد خود را به صورت الکترونیک ارسال کنند، نیازی به ارائه اسناد کاغذی نخواهند داشت. سید محمد حسینی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: از زمانی که سازمان بیمه شکل گرفت همواره بین بیمارستان‌ها به عنوان ارائه دهندگان خدمت و بیمه‌ها به عنوان خریداران خدمت سوء تفاهم و عدم همدلی و همراهی به دلیل نداشتن ادبیات یکسان وجود داشت به نحوی که طی بررسی اسناد کاغذی، کسوراتی از سوی بیمه اعمال می‌شد که همین موضوع باعث اختلاف هر دو گروه شده بود. مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: به منظور جلوگیری از این اختلافات استانداردهایی تعریف شده که بیمارستان‌ها و مؤسسات طرف قرارداد باید بر اساس آن اسناد خود را ارسال کنند. این موضوع علاوه بر رفع اختلافات، گامی در جهت مدیریت هزینه است و از مصرف کاغذ جلوگیری می‌کند. وی بابیان اینکه الکترونیکی شدن فرآیندها در حوزه مدیریت بیمارستان‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد، گفت: در صورت تحقق این موضوع مدیر بیمارستان نیز به خوبی به ریز گلوگاه‌های هزینه‌ای پی برده و می‌داند که کجا باید مداخله و کنترل‌های لازم را انجام دهد. همچنین مدیر بیمارستان می‌تواند از این طریق خدمات را تنظیم و میزان هدر رفت هزینه و منابع انسانی را که بزرگترین مشکل بیمارستان‌های دانشگاهی است، کنترل کند. حسینی جلوگیری از تقاضاهای القایی را نیز از دیگر مزایای الکترونیکی شدن فرآیندها عنوان کرد و افزود: در ۵ سال گذشته با این پدیده روبرو بودیم که بیمار صرف نظر اینکه چه مشکلی دارد مورد اقدامات مختلف آزمایشگاهی و درمانی قرار می‌گرفت که حتی در بخش خصوصی نیز مشاهده نمی‌شد این موضوع نشان می‌داد که برخی خدماتی که به بیماران ارائه می‌شد، ضروری نبوده است و یا حتی بیمار به آن نیازی نداشته است که نشان از وجود تقاضای القایی داشت.