خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب
کد خبر : 934884
دوشنبه - 14 بهمن 1398 - 22:43
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

تاکنون ۳۱۳ محیط‌بان به شهادت رسیدند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: لباس محیط‌بانی تن‌پوش شهادت فعالان در این سازمان است و تاکنون ۳۱۳ تن از محیط‌بانان در این لباس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

تاکنون ۳۱۳ محیط‌بان به شهادت رسیدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ جمشید محبت خانی روز دوشنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: مهمترین دغدغه و نگرانی این مجموعه وضعیت محیط‌بان همدانی سعید مومیوند است که اکنون در زندان گرفتار شده و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته و همکاری و کمک های جمعی تغییری در شرایط وی صورت گیرد.

آذر ماه سال ۹۵ یک شکارچی در جریان تعقیب و گریز و درگیری با محیط بانان منطقه حفاظت شده نشر استان همدان زخمی شد و به دنبال زخمی شدن این شکارچی، محیط بانان بی درنگ وی را به بیمارستان بعثت همدان منتقل کردند اما پس از چند روز بستری این شکارچی جان باخت. در همین ارتباط مومیوند محیط بان همدانی حکم قصاص گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه طرف مقابل محیط بانان شکارچیان مسلح هستند اضافه کرد: مسئولیت بدنه مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست در قبال حمایت های همه جانبه از محیط بانان در بخش مالی و قضایی بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ محیط بان قراردادی در بدنه سازمان فعالیت دارند گفت: امید می رود مکاتبه رییس سازمان محیط زیست با رییس جمهور زمینه تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آنها را فراهم کند.

سرهنگ محبت خانی ادامه داد: محیط زیست مرز ندارد و خیلی از تهدیدات زیست محیطی از کشورهای منطقه و همسایه وارد کشور می شوند بنابراین می طلبد با همکاری جمعی و همه جانبه این تهدیدات زیستی را مدیریت کرد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان نیز در این آیین گفت: جایگاه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به دلیل ارتباط نزدیک کاری که با محیط بانان دارند بسیار ارزرشمند است و می تواند در مدیریت بهتر مناطق تحت مدیریت راهگشا باشد.

محسن جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: کمیته تحول محیط بانی با هدف پیش بینی نیازهای محیط بانان در بخش پشتیبانی و لجستیکی در اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با توجه به تنوع زیستی خوبی که در مناطق تحت مدیریت این اداره کل است، درصدد مجهز کردن مناطق حفاظت شده خانگرمز تویسرکان و لشگردر ملایر به امکانات حفاظتی نوین در سال آینده هستیم.

در این آیین از تلاش های سه ساله جواد نوری اظهر قدردانی شده و رضا دانش پژوه به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان همدان منصوب شد.