استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 285865
چهارشنبه - 12 اردیبهشت 1397 - 12:16
خبرنگار: احمد پیشکو

تامین آب شرب یک میلیون و۴۰۰ هزارنفرازمردم زاهدان وشمال استان ازچاه نیمه

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آب شرب یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم زاهدان و شمال استان از چاه نیمه ها تامین می شود، آب این سدها از آب ورودی افغانستان تامین می شود اما امسال هیچ آوردی از این کشور نداشتیم .

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آب شرب یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم زاهدان و شمال استان از چاه نیمه ها تامین می شود، آب این سدها از آب ورودی افغانستان تامین می شود اما امسال هیچ آوردی از این کشور نداشتیم .

علیم یارمحمدی افزود: میزان آب موجود در چاه های نیمه های استان ۳۵۰ میلیون متر مکعب است که تا یکسال آینده کافی نخواهد بود.

نماینده مردم ایرانشهر نیز در ادامه این جلسه گفت: بحرانی ترین مشکل استان وضعیت آب روستاهاست. همچنین خطر بیماری های عفونی در جنوب استان به دلیل بحران آب وجود دارد که اقدامی که می توان در این راستا انجام داد توزیع آب با تانکر است .

محمد نعیم امینی فرد افزود: انتظار می رود سهم بیشتری از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استان اختصاص یابد و با عنایت مقام معظم رهبری برای جنوب استان نیز در حوزه آب اعتباراتی در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: این استان ظرفیت های زیادی دارد اما با چالش جدی آب مواجه است.

دانیال محبی افزود: هر سال از افغانستان مقداری آب ناشی از سیلاب وارد رودخانه هیرمند می شد اما امسال این اتفاق نیفتاد و زمین های کشاورزی زیادی که با امید ورود این آب کشت شده بود خشک شد به گونه ای که حتی نمی توان برای مصرف دام از آن استفاده کرد.

وی اظهار کرد: معیشت مردم استان با مشکل جدی مواجه است و درآمد آن ها کم و تولید ناخالص داخلی این خطه نیز پایین است و توجه جدی و ویژه ای را طلب می کند.

انتهای پیام/