استانها » البرز
کد خبر : 743031
دوشنبه - 27 خرداد 1398 - 16:46

تالاب صالحیه نیازمند توجه جدی است

دیرکل محیط زیست استان البرز گفت: تالاب صالحیه یکی از ظرفیت های مهم استان البرز است که نیاز به توجه و اقدام جدی تری دارد را که کانون های ریزگردها در مقابل این تالاب قرار گرفته است.

تالاب صالحیه نیازمند توجه جدی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل محیط زیست استان البرز صبح امروز در همایش مقابله با بیابان زایی که در سالن اجتماعات دانشکده پردیس کشاورزی دانشگاه تهران  برگزار شد،گفت: ۴۵ هزار کانون ریزگرد در استان البرز شناسایی شده است که ۲۵ هزار هکتار از این اراضی در شهرستان نظرآباد است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ۱۵ دستگاه را مسؤول و موظف در حوزه مقابله با ریزگرد ها برشمرد و بیان کرد: ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان البرز نصب و جایگذاری شده است.

تالاب صالحیه یکی از ظرفیت های مهم استان البرز است که نیاز به توجه و اقدام جدی تری دارد را که کانون های ریزگردها  در مقابل این تالاب قرار گرفته است و اگر شرایط به درستی مدیریت نشود تالاب آسیب می بیند.

حکیمی ادامه داد: لایه روبی تالاب صالحیه و مسیر های منتهی به این تالاب در سال گذشته کمک کرد تا علی رغم بارندگی های اخیر از  بروز سیل جلوگیری شود. تالاب صالحیه باید با همکاری آب منطقه ای تهران و قزوین آب گیری شود تا بتوانیم منابع آبی پایدار برای این تالاب ایجاد کنیم.

حکیمی گفت: کمربندی فضای سبز و جنگل کاری  استان البرز حدود ۷۰ هکتار انجام شده است و توسعه این اقدامات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/پ/