به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از اکوایران، نتایج جدیدترین نظرسنجی ملی ایسپا در خصوص میزان استفاده ایرانیان ‌بالای ۱۸ سال ساکن در مناطق روستایی و شهری کشور از پیام‌رسان‌ها و ‌شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.‌

 روابط عمومی ایسپا اعلام کرد که این نظرسنجی در روزهای ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه ‌۱۴۰۳ به شیوه مصاحبه حضوری انجام شده و در این نظرسنجی با ۳۹۹۰ نفر ‌از هموطنان مصاحبه شده است.

بر اساس این گزارش، در طی بازه زمانی آذر ۱۳۹۴ تا شهریور ۱۴۰۳،  ۸۲.۲ درصد ایرانیان دست‌کم از یکی از پیام‌رسان‌ها و ‌شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

مطابق با این داده‌ها، ۴۱.۴ درصد کاربران تلگرام را مردان و ۳۷.۱ درصد کاربران را زنان به خود اختصاص داده‌اند؛ این نسبت برای پیام‌رسان اینستاگرام و واتس‌اپ تقریبا برابر است.

همچنین در بین سه پیام‌رسان ایرانی، روبیکا بیشترین میزان استفاده را با ۲۶.۹ درصد داشته و میزان استفاده از ایتا ۲۴ درصد و بله ۷.۸ درصد بوده است.

در این میان، میزان استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام ۵۰.۶ درصد، تلگرام ۳۹.۳ درصد، واتس‌اپ ۳۳.۳، ایتا ۲۸.۹ درصد، روبیکا ۲۸.۵ درصد  و ۹.۷ درصد نیز کاربران شبکه اجتماعی بله خود اختصاص داده‌اند.

بنابراین، کمترین میزان استفاده از شبکه اجتماعی به پیام‌رسان بله و بیشترین میزان استفاده نیز به اینستاگرام تعلق دارد.