استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 732264
چهارشنبه - 15 خرداد 1398 - 19:24

تأکید نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر شناخت عید فطر و ۱۵ خرداد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر اهمیت شناخت عید فطر و حوادث ۱۵ خرداد تأکید کرد و گفت: ریشه‌های وقایع انقلاب در حوادث ۱۵ خرداد ۴۲ است.

تأکید نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر شناخت عید فطر و ۱۵ خرداد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد همزمان با نخستین روز ماه شوال و عید سعید فطر، نماز این روز در بجنورد به امامت نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و حضور پرشور مردم مومن باب الرضا و گنجینه معرفت‌ها اقامه شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عید فطر بجنورد با اشاره به اعیاد این روز اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از ابتدای تا انتهایش عید بود زیرا روزهای مبارکی بوده و بنا بر روایات ائمه اطهار، آن روزی که گناه نشود عید است.

وی عید سعید فطر را بازگشت به فطرت‌ها عنوان کرد و افزود: ایستادگی در ماه رمضان برابر وسوسه‌های شیطان و عمل به دستور خداوند یعنی پاسخ به فطرت توسط مؤمنین انجام‌شده است.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به روایتی از ائمه اطهار گفت: برگزاری عید فطر در حکومت اسلامی و نظام اسلامی نوعی عید ولایت است که در رأس آن ولی‌فقیه قرار دارد.

وی همچنین در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با تاکید بر شناخت اهمیت روز ۱۵ خرداد بیان کرد: این روز باید شناخته شود و پاس داشته شود زیرا ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نقطه‌ای برای انقلاب و کشور بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به گلوله بستن کفن پوشان ورامین را در این روز باعث ایجاد نهضت انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این افراد که ۱۵ هزار نفر ثبت‌شده، برای اعتراض نسبت به زندانی شدن امام خمینی به‌سوی تهران حرکت می‌کردند که توسط رژیم شاه شهید شدند و این فاجعه بزرگ باعث شکل‌گیری ابتدای انقلاب شد.

وی در انتها ۱۵ خرداد را ریشه وقایع انقلاب توصیف کرد و ادامه داد: امام بعد از ۱۵ سال آرمان‌های دین را به کرسی نشاند و انقلاب اسلامی را ایجاد کرد.

 نماز عید سعید فطر در ۲۵ نقطه از خراسان شمالی به‌صورت محوری و همزمان با این روز اقامه شد.

انتهای پیام/