استانها » البرز
کد خبر : 632945
دوشنبه - 15 بهمن 1397 - 19:44
رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد

تأکید دستگاه قضایی بر استقلال قضات

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: استقلال قضات همواره در دستور کار دستگاه قضایی بوده و تلاش کرده‌ایم شرایطی را فراهم کنیم که قاضی آزادی عمل داشته باشد تا با استناد به قانون و بر اساس علم خود رأی صادر کنند.

تأکید دستگاه قضایی بر استقلال قضات

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس به نقل از دادگستری البرز، احمد فاضلیان رئیس‌کل دادگستری استان البرز در آیین تجلیل از کارکنان اداری و قضایی که در سال ۹۷ به جایگاه بازنشستگی نائل‌آمده‌اند بر اهمیت تکریم بازنشستگان تأکید کرد و گفت: بازنشستگی به معنای پایان مأموریت در انجام وظایف محوله در دستگاهی است که فرد در آن اشغال داشته و آغاز مأموریت‌های دیگر در زندگی است و نباید از آغاز دوران بازنشستگی این برداشت را داشت که دوران گوشه‌نشینی و کاهش کارایی شروع‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تکریم و بزرگداشت کارکنان بازنشسته دستگاه قضایی استان البرز افزود: صاحب‌نظران حوزه مدیریت منابع انسانی بر این موضوع تأکیددارند که برای تعالی یک سازمان باید به سه عنصر نیازسنجی، مسئولیت‌شناسی و آسیب‌شناسی توجه شود و در تمام عناصر ذکرشده نقش منابع انسانی به‌عنوان پایه و اساس کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز متذکر شد: اهمیت نیروهای انسانی اعم از کادر قضایی واداری شاغل در دادگستری به دلیل نوع فعالیت و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند با هیچ ارگان دیگری قابل قیاس نیست و یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز این است که باوجود کمبودهای مختلف زیرساختی از نیروهایی توانمند، فاضل و بادانش در بخش قضایی واداری بهره می‌برد که غنیمت و فرصتی بزرگ برای استان است.

وی به نقش و جایگاه رفیع قضاوت در اسلام اشاره کرد و افزود: قضاتی که در سیستم قضایی کشور توفیق فعالیت دارند تا زمانی که در مسیر حق و عدالت گام بردارند از نصرت الهی برخوردار خواهند شد و بایسته است در تصمیمات و رفتار خود به تکلیفی که بر عهده آن‌ها گذشته شده توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اذعان به وجود برخی انحرافات در دستگاه قضایی گفت: این انحرافات با توجه به حجم سنگین فعالیت‌های دستگاه قضایی کشور ناچیز است و شاکله اساسی و کلی دستگاه قضایی را انسان‌های مومن، متدین، حق محور و عدالت‌خواه تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بازنشستگان جزو کسانی هستند که با موفقیت آزمون بزرگ الهی را پشت سر گذاشته‌ و با جهد و تلاش و توکل به خداوند سبحان بر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی غلبه کرده و به بازنشستگی نائل‌آمده‌اند.

فاضلیان در پایان این مراسم تصریح کرد: استقلال در بخش قضایی استان همواره مورد تأکید قرارگرفته است و تلاش کرده‌ایم شرایطی را فراهم کنیم که قضات در دادسرا و دادگاه‌ها مقامی بالاتر از خداوند و قانون نداشته و این آزادی عمل را دارا باشند تا با استناد به قانون و بر اساس علم خود رأی صادر کنند هرچند ممکن است آن رأی اشتباه باشد.

گفتنی است در این مراسم قضات و کارکنان شاغل در دادگستری که در سال ۹۷ بازنشسته شده بودند موردتقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ف