تأمین ۵۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس برای جابه‌جایی زائران مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر

بالغ بر ۵۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس حمل و نقل عمومی جاده‌ای به منظور جابه‌جایی خیل عظیم زائران و هیأت‌های مذهبی از سراسر کشور برای شرکت در مراسم سوگواری ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس تأمین شد و ۴۰ هزار راننده و کمک راننده آماده جابه‌جایی زائران به مقاصد شهرهای مختلف می‌باشند.

تأمین ۵۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس برای جابه‌جایی زائران مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، محسن حاجی‌اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با  بیان این خبر اظهار داشت: طبق روال همه ساله، هم‌زمان با ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه صفر، خیل عظیم زائران و هیأت های مذهبی برای شرکت در مراسم سوگواری به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند که برای سفرهای بازگشت این زائران هماهنگی‌های لازم با اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری برای تأمین ناوگان اتوبوسی، انجام شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری از روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه لغایت شنبه ۱۹ آبان ماه، صدور صورت وضعیت برخط توسط کلیه شرکت‌های مسافربری استان خراسان‌رضوی به تمام مقاصد در سراسر کشور بدون لحاظ نمودن شرایط شبکه سیر و بدون محدودیت امکان‌پذیر است.
وی افزود: برای تأمین ناوگان مورد نیاز علاوه بر هماهنگی یاد شده، بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور مبنی بر اعزام ناوگان کمکی و برقراری سرویس‌های فوق‌العاده به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر ارسال شده است.
گفتنی است ستاد حمل و نقل مسافر ویژه ایام پایانی ماه صفر در محل پایانه مسافربری امام رضا (ع) تشکیل و نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری جهت نظارت بر روند انجام جابه‌جایی و خدمات‌رسانی به زائران عزیز در این ستاد حضور دارند.
شایان ذکر است جهت دریافت اطلاعات سفر توسط زائران سامانه تلفنی ۱۴۱، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱، سایت اینترنتی www.141.ir و اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ فعال بوده و به منظور طرح انتقادات و پیشنهادات سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ راه‌اندازی شده است.