استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 478702
دوشنبه - 23 مهر 1397 - 22:46
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بی تحرکی در دانشگاه ها فاجعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بی تحرکی در دانشگاه ها فاجعه است، گفت: سیاست زده نباید شد اما اهل فکر و سیاست باشید و امروز در جبهه رسانه ای نیازمند جهادیم.

بی تحرکی در دانشگاه ها فاجعه است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های خراسان شمالی اظهار کرد: چندسالی است رهبر انقلاب نسبت به دانشجویان و جوانان اهمیت ویژ ای میدهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری می گویند یعنی کار باید به شکلی پیش رود که جوانان در کارهای کلیدی کشور نقش داشته باشند و همچنین جوانان بایستی آتش به اختیار و تکلیف محور و در چارچوب حرکت کنند.

وی اظهار کرد: قرآن کریم پیشتاران حرکت موسی را جوانان معرفی می کند و البته درباره نهضت نبوی هم این تعابیر وجود دارد و درخصوص آسیب شناسی نیز پیامبر فرموده اند که از دو گروه جوانان و زنان مراقبت کنید که دشمن روی آن ها برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه درمجموع می شود این طور استنباط کرد که آموزه های دینی ما برای نسل جوان حساب ویژه ای باز کرده، گفت: تفکر مقام معظم رهبری نیز این طور تنظیم شده است و لذا می گویند من به جوانان ایمان دارم و جوانان کنونی از جوانان انقلاب نیز بهتر هستند و باید توجه داشت اینها تعارف نیست و سخنان یک کارشناس است.

یعقوبی آتش به اختیار عمل کردن را یک اقدام انقلابی برای پیش برد امور و البته در چارچوب عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: رخنه ها و رخوت ها در جامعه رخ می دهد، رخنه را دشمن ایجاد می کند و رخوت را خودمان در خودمان ایجاد می کنیم و در واقع آتش به اختیار یعنی رخنه ها را شناسایی  و رخوت ها را علاج کنید. وقتی می گوییم بسیج دانشجویی باید بیدار باشد، یعنی رخنه ها و رخوت ها را رصد و درمان کند و در میدان عمل نیز فعالیت کند و در نهایت افسران جوان جنگ نرم می شوید.

وی ادامه داد: باید آرایش جنگی بگیرید و از جهاد هیچ گاه نباید فاصله گرفت و فقط گاهی این جهاد، جهاد نظامی، گاهی سیاسی و گاهی اقتصادی است و اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم.

یعقوبی همچنین افزود: امروز دشمن می خواهد به مردم القا کند که کشور به بن بست رسیده است اما این نباید به عنوان یک فرهنگ در جامعه جا بیفتد و رهبر انقلاب نیز از جهت وجود جوانان گفتند بن بست وجود ندارد لذا جهاد مستمر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بی تحرکی در دانشگاه ها فاجعه است، اظهار کرد: سیاست زده نباید شد اما اهل فکر  و سیاست باشید و امروز در جبهه رسانه ای نیازمند جهادیم و شبهات پیاپی وارد می شوند و۲۵۰ کانال فارسی زبان اکنون درحال شبهه پراکنی علیه ما هستند.

وی ادامه داد: آتش به اختیار در جنگ رسانه ای معنای تام دارد و پاسخ شبهات را بدهید اما اگر دشمن دست جمعی کار می کند ما نیز باید همکاری کنیم و شما جوانان باید این جنگ را افسری کنید و نگذارید دشمن سرمایه های انسانی شما را با بمب های شیمیایی خود از بین ببرد.

امام جمعه بجنورد در پایان گفت: در رسانه، دشمن سرمایه گذاری کلان کرده است و قصد دارد سایش اعتقادی ایجاد کند و زمانی که اعتقاد ضعیف باشد طرف خیلی زود از پا در می آید و هدف رسانه های دشمن گسترش شبهه افکنی و شهوت رانی در جامعه است.

انتهای پیام/