حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 790563
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 14:19

بین‌‌الحرمین، وعده‌گاه دانشگاهیان برای وداع با کربلای معلی

بیست‌ویکمین دوره عتبات دانشگاهیان از ۲۷ تیرماه آغاز شده و کاروان‌ها در سرزمین‌های مقدس عتبات عالیات حاضر می‌شوند که برنامه وداع این کاروان‌ها از کربلای معلی با شور حال خاصی در بین‌الحرمین برگزار می‌شود.

بین‌‌الحرمین، وعده‌گاه دانشگاهیان برای وداع با کربلای معلی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، بیست‌ویکمین دوره عتبات دانشگاهیان از ۲۷ تیرماه ۹۸ آغاز شده است  و بناست در این دوره ۶۴ هزار نفر از دانشگاهیان در گروه‌های اساتید، کارکنان و دانشجویان راهی سرزمین‌های عتبات عالیات شوند.

این کاروان‌ها طی ۷ روز حضور در عراق، سه روز در نجف‌، سه روز در کربلا و یک روز در کاظیمن و سامرا حضور پیدا می‌کنند.

براساس این گزارش، کاروان‌های دانشگاهی در مدت سه روز حضور در نجف اشرف برنامه‌های سلام اول، زیارت صافی صفا، بازدید از بیت امام خمینی (ره)، مراسم وداع خواهند داشت و در کربلای معلی نیز برنامه سلام اول، زیارت حر بن ریاحی، همایش احلی من العسل و مراسم وداع برگزار خواهد شد.

 در این دوره، در کربلای معلی مراسم زیارت اول کاروان‌ها در حرم مطهر امام حسین(ع) و مراسم وداع  در بین الحرمین با مداحی مداح ثابت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار می‌شود و توسط تیم رسانه‌ای این ستاد به صورت کامل تصویربرداری می‌شود.

حضور دانشجویانی که برای نخستین‌بار به عتبات مشرف شده‌اند و حال و هوای دانشجویانی که برای چندین بار است در این سرزمین مقدس حضور یافتند، وصف ناشدنی است. یکی در گوشه‌ای با خدای خود حرف می‌زند و دیگری رو به گنبد حضرت عباس (ع) دعا می‌کند و اشک از دیدگانش جاری است. در طرف دیگر جوانی که سومین بار است به کربلا مشرف شده است دست به سوی آسمان و رو به گنبد حضرت ارباب، می‌خواهد که این سفر آخرین سفر زندگی‌اش نباشد.

انتهای پیام/