ابراهیم قربانی » کاشان
کد خبر : 602447
دوشنبه - 17 دی 1397 - 12:02

بیش از ۲۶۰۰۰ کاشانی آموزش‌های آتش نشانی را فراگرفتند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در ۹ماهه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۴۰۴ نفراز شهروندان کاشانی به صورت تئوری وعملی آموزش‌های ایمنی عمومی و آتش نشانی و هم چنین تخصصی را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در ۹ماهه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۴۰۴ نفراز شهروندان کاشانی به صورت تئوری وعملی آموزش‌های ایمنی عمومی و آتش نشانی و هم چنین تخصصی را فرا گرفتند.

محمدمسعود چایچی تصریح کرد: آموزش‌ها در زمینه ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع طبقات آتش و راه های مقابله با آن، نحوه ارتباط با شماره۱۲۵ آتش نشانی در زمان حوادث و آتش سوزی، جعبه های اف F آتش نشانی، نحوه استفاده از خاموش کننده های(کپسول) آتش نشانی، خروج اضطراری در زمان حادثه، سیستم های اعلام، اطفاء حریق و آشنایی با نکات ایمنی، موارد ناایمنی و اهمیت و شناخت فرهنگ ایمنی را به اقشار مختلف شهرستان آموزش دادند.

چایچی با تاکید بر اهمیت آموزش ضمن خدمت برای آتش نشانان گفت: تاکنون ۱۳ دوره تخصصی تحت عنوان فرماندهی عملیات در حوادث و حرائق، کار در ارتفاع، دستگاه تنفسی، مدیریت عملیات در ساختمان های بلندمدتبه بوده است.

وی یادآور شد: فراخوان عمومی طرح ” هرشهروند، یک آتش نشان” درحال انجام است که علاقمندان، می‌توانند با ارسال مشخصات خود شامل نام ونام خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، شغل و شماره تماس، به سامانه پیامکی سازمان به شماره ۱۰۰۰۰۰۱۲۵۰۰۰ مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند.