ورزشی
کد خبر : 1045566
یکشنبه - 8 مهر 1403 - 10:05

بی‌ثباتی در بچه‌بارسای فلیک: چاره‌ای نبود!

شکست برابر اوساسونا برای بارسلونا بسیار تلخ بود اما هانسی فلیک چاره دیگری جز استفاده از سیستم چرخشی در این دیدار نداشت.

بی‌ثباتی در بچه‌بارسای فلیک: چاره‌ای نبود!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  “ورزش سه”، ترکیبی که هانسی فلیک در پامپلونا از آن رونمایی کرد بسیار غافلگیرکننده بود. همه دقایقی پیش از بازی فقط درباره همین موضوع صحبت می‌کردند. این مربی آلمانی بازیکنانی مانند رافینیا، لامین یامال، بالده، کاسادو و اینیگو مارتینز را از ترکیبش بیرون گذاشت و تعدادی بازیکن جوان مانند سرخی دومینگز، جرارد مارتین، پابلو توره و پائو ویکتور را به جای آنها به زمین فرستاد.

این قماری خطرناک بود. قماری که با توجه به جریان بازی و نتیجه نهایی بسیار خطرناک شد. این تیم در نیمه اول فاجعه بود. آنها نتوانستند حتی یک موقعیت خطرناک در ۴۵ دقیقه اول روی دروازه حریف ایجاد کنند. نه تنها موقعیتی برای گلزنی ایجاد نشد، بلکه دفاع در برابر ضدحملات بسیار سریع حریف هم ناتوان نشان داد.

بازیکنان بارسلونا توانایی متوقف کردن حملاتی که از سوی برایان ساراگوسا و آرسو طراحی می‌شد را نداشتند. موضوعی که باید به آن به صورت ویژه توجه شود این است که جوانی و سن کم مدافعانی مانند کوبارسی، دومینگز و جرارد مارتین هم در وقوع چنین اتفاقی بدون شک تاثیرگذار بود.

درست است که این تیم در نیمه دوم بهتر شد و پیشرفت کرد، خصوصا با ورود یامال و رافینیا اما ریسکی که آنها مجبور شدند برای جبران این نتیجه به کار بگیرند باعث شد که فضای زیادی ایجاد شود که اوساسونا به خوبی از آنها استفاده کرد. این تیم نتوانست شرایط را به شکلی پیش ببرد که کنترل بیشتری روی بازی داشته باشد.

تغییرات بسیار برای این تیم گران تمام شد. آنها نتوانستند عملکرد خوبی که برابر ویارئال داشتند را تکرار کنند. بارسلونا در آن بازی نتیجه خوبی گرفت اما نباید فراموش کنیم که تیم مارسلینو هم فهمیده بود که چطور باید فاصله‌ها را در دفاع بارسلونا پیدا و از آنها استفاده کند. اگر آنها بیشتر از آن موفق به گلزنی نشده بودند به این خاطر بود که در زدن ضربات پایانی دقیق نبودند.

حقیقت این است که این تیم بازیکنان مصدوم زیادی دارد و با توجه به دیدارهایی که در پیش است، باید شرایط را تحت کنترل داشته باشد. با این حال، سوالی که وجود دارد این است که آیا ایجاد پنج تغییر ناگهانی درست است یا این که باید تغییرات بیشتری را به مرور در ترکیب ایجاد کرد؟ چیزی که روشن است این است که این تیم نتوانست در این دیدار به این روش واکنش درستی داشته باشد.

فلیک مسئولیت تصمیماتش را در نشست خبری پس از بازی پذیرفت. این مربی می‌گوید بازیکنانش که خستگی بسیاری در پاهایشان حس می‌کردند، نیاز به استراحت داشتند. این اتفاقی است که باید در دیدارهای پیش رو هم رخ دهد چون تقویم برگزاری مسابقات تا وقفه دیدارهای ملی بعدی بسیار فشرده است.

او شب گذشته در نشست خبری به خبرنگاران گفت: «باید این شکست‌ها را پذیرفت. ما خیلی خوب بازی نکردیم. فکر می‌کنم این مسئولیت بر عهده من است که از بازیکنانم محافظت کنم چون آنها دقایق زیادی در زمین حضور داشتند اما انتظار نداشتم که شاهد چنین عملکردی باشم. به تیم گفته بودم که باید به مسیری که داریم ادامه دهیم. روز سه‌شنبه بازی داریم و پس از آن هم روز یکشنبه… و در مسیری درست هستیم.»

انتظار می‌رود که فرانکی دی یونگ این هفته به این تیم اضافه شود اما حضور او در ترکیب باید آرام آرام صورت بگیرد چون این ستاره هلندی بیشتر از پنج ماه را به دلیل مصدومیت دور از میادین سپری کرده است.