استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 754325
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 13:12
مهندس قاسمی :

 بوستان زاوقان سمنان فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت/ نشاط شهروندان و توسعه سرانه فضای سبز شهری

مهندس قاسمی سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری سمنان گفت: احداث بوستان زاوقان با مساحت کل ۱۲ هزار متر مربع و مساحت فضای سبز ۱۲۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال با اجرای سیستم آبیاری قطره ای انجام شده است.

 بوستان زاوقان سمنان فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت/ نشاط شهروندان و توسعه سرانه فضای سبز شهری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهندس قاسمی سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری سمنان گفت: احداث بوستان زاوقان با مساحت کل ۱۲ هزار متر مربع و مساحت فضای سبز ۱۲۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال با اجرای سیستم آبیاری قطره ای انجام شده است.

مهندس قاسمی در ادامه با اشاره به کاشت گونه های گیاهی مناسب و مقاوم در این بوستان گفت؛ در این خصوص از انواع درختچه های مقاوم به کم آبی در غالب گونه های گیاهی مانند؛ زرشک، نسترن سفید، ژونی پروس، یوکا و بو مادران و … در این بوستان کاشته شده است.

وی درباره اهداف احداث بوستان های محله ای گفت؛ ارتقاء سرانه فضای سبز و سطح نشاط و شادابی در مناطق کم برخورد و استفاده شهروندان از فضای سبز بوستان ها و توزیع عادلانه امکانات شهری از اهداف احداث بوستان های محله ای می باشد که زمینه فعالیت های اجتماعی و تفریحی را برای ساکنین محله فراهم می آورد.

سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری در پایان گفت؛ ایجاد فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت و شادابی و نشاط شهروندان و توسعه سرانه فضای سبز شهری را از جمله اهداف احداث این بوستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با تلاش شبانه روزی بتوانیم در راستای رضایت مندی شهروندان و توزیع متوازن خدمات در محله ها گام برداریم.