فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 596800
چهارشنبه - 12 دی 1397 - 13:30

بوروکراسی اداری مهم‌ترین علت بی‌رغبتی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

مدیرکل اسبق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با وجود شعار جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری کمتر شاهد حضور سرمایه‌گذاران به خصوص در حوزه کویر هستیم.

بوروکراسی اداری مهم‌ترین علت بی‌رغبتی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، «سیف‌الله امینیان»  در خصوص گردشگری و چالش‌های پیش روی این حوزه، اظهار کرد: وقتی در گردشگری به شکوفایی خواهیم رسید که بتوانیم زیرساخت‌ها را برای حضور سرمایه‌گذاران آماده کنیم و سرمایه‌گذار با آرامش و خاطری آسوده سرمایه خود را در حوزه میراث و گردشگری هزینه کند.

وی افزود: منطقه شمال اصفهان به‌ویژه شهرهای آران و بیدگل٬ کاشان و نطنز از بکرترین، زیباترین و طبیعی‌ترین شاهکارهای جهان هستی را در خود جا داده‌اند و جاذبه‌های این منطقه از کل جاذبه‌های کشورهای عربی خلیج فارس بیشتر است، اما ما شاهدیم که گردشگری که به این کشورها می‌رود و سودی که این کشورها می‌برند با ما قابل مقایسه نیست.

مدیرکل اسبق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان به قوانین دست و پاگیر اداری در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی سرمایه‌گذار با یک دنیا امید سرمایه خود را برای هزینه در گردشگری آماده می‌کند با انبوهی از مشکلات اداری از جمله نامه‌نگاری اداری چندین و چند اداره روبرو می‌شود، البته باید قوانین اصولی و درست را رعایت کرد، اما شاهدیم در برخی ادارات مسئول با وظیفه و اختیارت خود آشنا نیست و از این‌رو سرمایه‌گذار به زحمت می‌افتد.

امینیان در همین خصوص افزود: از همین‌رو سرمایه‌گذاری در گردشگری کم می‌شود و گردشگری چیزی جز ضرر نمی‌شود و هیچ کس در این حوزه راضی نیست، هم گردشگر ناراضی است و هم سازمان‌های مرتبط با گردشگری شاکی از حضور گردشگران به‌ویژه در مناطق کویری مانند کویر «مرنجاب» هستند.

مدیرکل اسبق میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: شمال استان اصفهان مدل کوچک گردشگری ایران است که همه مدل‌های گردشگری، میراثی و صنایع‌دستی ایران را در خود جا داده است، فقط باید مدیریت‌ها را درست و اصولی انجام داد تا رونق را در شهرهای مهم منطقه و در حوزه‌های گردشگری شاهد باشیم، این با همت جهادی مدیران دلسوز شدنی است و باید به سوی به روز شدن همه عوامل دخیل در گردشگری مثل لیدر، زیربناها و امکانات برویم و مسئولان هم خود را در کنار مردم ببینند تا به رونق گردشگری دست پیدا کنیم.

امینیان یادآور شد: برحسب تجربه و کار در حوزه گردشگری باز هم تکرار می‌کنم برای رونق بیشتر گردشگری باید بوروکراسی اداری را جمع کرد و با سهل کردن مجوزها و همکاری با سرمایه‌گذاران رونق خوبی به صنعت پاک گردشگری که امروزه جایگزین بسیاری از صنایع بزرگ شده بدهیم تا جامعه از این رونق استفاده کافی را ببرد.

انتهای پیام