استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 880415
دوشنبه - 20 آبان 1398 - 16:39

بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل کتابخانه‌های بجنورد

سرپرست فرمانداری بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت بودجه‌های کتابخانه‌های شهرستان بجنورد گفت: ۶۰۰ میلیون تومان از بودجه‌های ملی، استانی و سفر رئیس‌جمهوری به کتابخانه‌های شهری و روستایی بجنورد اختصاص‌یافته است.

بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل کتابخانه‌های بجنورد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، ملک بهمن شیردل اظهار کرد: از بودجه ملی مبلغ ۲ میلیارد ریال برای کتابخانه عمومی گلستان شهر و از بودجه‌ استانی نیز مبلغ یک میلیارد ریال برای کتابخانه عمومی فرهنگ حصار گرمخان و از محل اعتبار سفر ریاست محترم جمهوری به استان مبلغ ۳ میلیارد ریال برای اتمام و به بهره برداری رسیدن کتابخانه‌های عمومی روستایی ارکان و گریوان بودجه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی باید تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم تا کارها منظم و به‌موقع انجام پذیرد، همچنین پیگیری‌های لازم در خصوص برگزاری منظم جلسات انجمن و حضور به‌موقع و شخصاً اعضاء انجمن در جلسه از طرف دبیرخانه انجمن انجام پذیرد.

سرپرست فرمانداری بجنورد افزود: با توجه به جانمایی خوب کتابخانه عمومی گلستان شهر که در مجاورت مسجد امام رضا (ع) و مدارس و همچنین در مرکز گلستان شهر قرار دارد هم‌نشینی دو بال مسجد و کتاب می‌تواند در رشد و ارتقاء این مکان‌ها کمک شایانی داشته باشد.

۳ برگزیده کتابخانه‌های عمومی استان معرفی می‌شوند

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در ابتدای این جلسه گفت: با اتمام مراحل عمرانی و همچنین انتخاب کتابداران روستایی بیدک و قلعه جق که الآن مشغول طی دوره‌ی آموزشی هستند این کتابخانه‌ها در هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی افتتاح و جهت استفاده عمومی مردم به بهره‌برداری می‌رسند.

جهانی گفت: با افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های کتابخانه‌ای در حوزه‌ شهرستان بجنورد، رشد قابل‌ملاحظه‌ای در شاخص‌های کتابخانه‌ای شهرستان و استان شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: امسال نیز در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی ۳ نفر برگزیده‌ کشوری از کتابخانه‌های عمومی استان انتخاب‌شده‌اند که از آنها در برنامه‌ی ویژه‌ای که از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی در شهر یزد برگزار می‌گردد تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/