اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029204
شنبه - 3 تیر 1402 - 18:42
در گفتگو با خبرنگار ربیع عنوان کرد:

بودجه ؛تنها مرهم برای پایان یافتن تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو نجف آباد است/پیمانکار طرح تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجودو سال است در اجرای این طرح اهمال می کند

آغاز به کار عملیات عمرانی تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو نجف آباد در آبان ماه ۱۴۰۰ همزمان با اولین سفر استاندار اصفهان به نجف آباد با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان از ردیف بودجه ملی برگزار و مقرر شد در مدت ۱۸ ماه این طرح عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گیرد اما متاسفانه این طرح هنوز آن طور که باید و شاید توسط پیمانگار طی طریق نکرده و مردم و مدیریت شهری نجف آباد از این موضوع گلایه دارند.

بودجه ؛تنها مرهم برای پایان یافتن تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو نجف آباد است/پیمانکار طرح تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجودو سال است در اجرای این طرح اهمال می کند

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در همین پیوند عبدالرسول امامی درباره عدم پیشرفت پروژه مشارکتی تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو که برای آن زمانبندی ۱۸ ماهه تعریف شده بود در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن  گفت: محل احداث تقاطع و میدان شهدای دانشجو یکی از  ۱۰۶ نقطه پرحادثه استان اصفهان محسوب می شود و از این حیث جزو بزرگترین پروژه های ترافیکی شهرستان ابه شمارمیرود.

وی  افزود: به دلیل موقعیت قرار گیری این نقطه در مسیر ترانزیت کشور و تداخل آن با ورودی شهر نجف آباد و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین مطالبات مردمی در دهه اخیراجرای  تقاطع غیر همسطح در این مسیر بوده است.

وی افزود: هدف از ایجاد این طرح حذف نقاط حادثه‌خیز  و تفکیک ترافیک سنگین و سبک محورهای شمالی و مبادی ورودی شهر نجف است .

 امامی افزود این پروژه مشارکتی با انعقاد قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شهرداری نجف آباد شروع و سهم شهرداری نجف آباد آزادسازی و جابجایی تأسیسات در مسیر با اعتباری در حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ تعیین و دستور کار وزارت راه نیز خاکبرداری، اجرای پل های غیر همسطح، بتن ریزی، آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی بود.

موقعیت خاص تقاطع غیر همسطح دانشجو اجرای هر چه سریع تر آن را می طلبد

وی تعارض لوله آب، فیبر نوری در حاشیه غربی و شمالی پروژه و وجود خطوط انتقال ۲۰ کیلو ولت برق فشار قوی را از مهمترین موانع پیشرفت پروژه دانست  و گفت: با اقدام جهادی و خدمت مدیریت شهری نجف آباد  آزادسازی و جابجایی تأسیسات گاز و برق، انتقال خط ۱۲۰۰میلی‌متر آب اصلی شهرستان و شبکه ۲۰ کیلو ولت برق، شمع کوبی، بتن ریزی و اجرای خاکبرداری با هزینه ای بالغ بر  ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

شهردار نجف آباد ادامه این داد: موقعیت این پروژه در منطقه خاصی قرار گرفته است به گونه ای که شاهد ترددهای داخل شهر و بخش قابل توجهی از ترددهای بین استانی و کانال عبوری ترانزیت کشوری، مجاورت با دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با تردد دائمی چند ده هزار دانشجو، ترافیک سنگین و سبک محورهای مواصلاتی، قرارگیری در یکی از مبادی مهم ورودی شهر و مسیر دسترسی کمربندی شمالی است که توجیه پیمانکار طرح مبنی بر عدم تأمین مالی و روند بسیار کند انجام تعهدات، دلیلی غیرقابل قبولی است.

  وی گفت:اهمال های صورت گرفته از طرف پیمانکار مشارکت کننده طرح تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو به حساب مدیریت شهری گذاشته می شود که امیدواریم با پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مجلس این طرح سرعت بیشتری برای اجرا به خود بگیرد.

۱۹ هزار مترمربع آسفالت برای روکش جاده نجف آباد به جوزدان

  شهردار نجف آباد در ادامه مهمترین طرحی که قرار است امسال توسط مدیریت شهری به اجرا در آید را آغاز عملیات اجرای روکش جاده نجف آباد به جوزدان با تُناژ ۵۸۰۰ تن آسفالت سطحی در حدود ۱۹ هزار مترمربع در سه لایه خبر داد و گفت:  به دلیل  مشکلات عدیده حمل و نقل، ترافیک و عدم استاندارد لازم آسفالت جاده بی کد نجف آباد به جوزدان و درخواست شهروندان پس از اتمام عملیات زیرسازی و لکه گیری، اجرای روکش آسفالت پلیمری این محور آغاز میشود.

امامی گفت: در این طرح با مشارکت گروه تخصصی دانشگاه صنعتی اصفهان مسیر حدود سه کیلومتری حد فاصل میدان پنجم اسفند تا حریم شهری نجف آباد به عرض ۷ متر زیرسازی اصولی، لکه گیری و  سپس با نظارت واحد عمران و اداره اجرایی و نظارت معاونت امور زیربنایی شهرداری نجف‌آباد  آسفالت ریزی روکش مسیر نجف آباد به جوزدان انجام شود.

وی افزود: در راستای نهضت آسفالت در نجف آباد بیش از ۲۰۰ کوچه و معبر فرعی در مناطق پنج گانه در ۹ ماه گذشته،آسفالت شد.

احداث زیرگذر زیتون، گامی برای اتصال کمربند شمالی نجف آباد به بلوارآیت الله امینی است

وی همچنین از کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی تقاطع های غیر همسطح در محورهای شمال و جنوب نجف آباد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: احداث زیرگذر زیتون واقع در کمربندی شمالی نجف آباد برای تسهیل دسترسی به شهرک و مجتمع مسکن مهر آزادگان و اتصال کمربند شمالی نجف آباد به بلوار جدید الاحداث آیت الله امینی است که طی آن تمامی دوربرگردان های نا ایمن محور توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مسدود خواهد شد.

امامی آغاز عملیات عمرانی به منظور احداث زیرگذر بلوار شورا در منطقه چهار را دیگر پروژه مهم این شهر دانست که با اجرای آن دسترسی ایمن از کمربندی به منطقه چهار شهری نجف آباد میسر خواهد شد.

وی گفت: از موارد تعهد شده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  در پروژه های مشارکتی  احداث زیرگذر در کمربندی های شمال و جنوب نجف آباد، خرید کلیه پل های پیش ساخته، زیرسازی و جدول گذاری مسیر از تعهدات شهرداری، و اجرای پل و آسفالت ریزی پروژه است .

زهرا نصیری