اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1045453
جمعه - 6 مهر 1403 - 12:20
در چهلمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» و در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 12مطرح شد

به زودی از سردیس بزرگمقیاس شهدا در اصفهان رونمایی می شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در چهلمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» که با حضور شهردار و فرماندار اصفهان، مدیران شهری، اصحاب رسانه و شهروندان اصفهانی برگزار شد، گفت: احداث خیابان «نوآوران» به طول ۶۵۰ و عرض ۱۴ متر از پروژه هایی است که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.

به زودی از سردیس بزرگمقیاس شهدا در اصفهان رونمایی می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، علی اکبر رسالت در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه ۱۲ که برای احداث آنها بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: خیابان‌ «کار و کارگر» نیز به طول ۷۵۰ و عرض ۱۴ متر و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در این مراسم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی همچنین از ساخت و نصب نماد «صنعت» در شهرک صنعتی امیرکبیر با هدف تکریم صنعتگران خبر داد.

وی بیان داشت: نماد «صنعت» با هزینه ۱۷ میلیارد ریال و به همت سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ساخته و‌ در میدان امیرکبیر، به‌عنوان یادمانی برای شهرک صنعتی امیرکبیر به‌عنوان یکی از مراکز صنعتی مهم در کشور نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: رانش زمین و فرونشست، مشکلاتی را برای اهالی و‌ کسبه شهرک صنعتی امیرکبیر ایجاد کرده و احداث این دو خیابان گام موثری در رفع این مشکلات است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، احداث خیابان زرین را از دیگر پروژه‌های مهم منطقه ۱۲ عنوان کرد و گفت: این پروژه با بیش از ۴۳ هزار مترمربع مساحت، با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده و هزینه اجرای آن نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: خیابان زرین از مبادی ورودی شهرک صنعتی امیرکبیر شروع می شود که احداث آن در مرحله خاکبرداری، زیرسازی، اجرای جدول و آسفالت قرار دارد و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رسالت در بخش دیگری از این مراسم به: احداث پردیس خانواده‌محور با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریااشاره و عنوان کرد: این پردیس از مهمترین پروژه‌های جاری منطقه ۱۲ است که پس از گذشت ۱۰سال، کلنگ آن بر زمین زده شد.

وی ادامه داد: این پروژه با مشارکت سازمان سرمایه‌گذاری‌ و‌ مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در دو فاز طراحی شده و اینک احداث فاز نخست آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه در فضایی به مساحت ۴۵هزار مترمربع تعریف شده است، گفت: فاز نخست پروژه در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع آغاز شده و آزادسازی بقیه آن تا پایان سال انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پردیس خانواده‌محور منطقه ۱۲ شامل بخش‌های مختلفی همچون استخر، زمین‌های ورزشی، فضای سبز و‌ محوطه‌ بازی است.

** ۸ نماد شهری اصفهان تا پایان امسال به نمایش در می آید

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه سازمان زیباسازی طی سال جاری پروژه‌های متعددی را در دستور کار دارد، گفت: سمپوزیوم بین‌المللی سنگ با مشارکت هنرمندان کشورهای مختلف ازجمله این پروژه‌هاست.

مجید قنادنیا افزود: پروژه‌ ساخت سردیس شهدا در مقیاس بزرگ از دیگر پروژه‌هایی است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد. وی ادامه داد: این سردیس‌ها تا ۲۵ آبان‌ماه امسال رونمایی و در ورودی‌های شهر نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از ۸ پروژه نماد شهری در مناطق پانزده‌گانه شهر از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی است که تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

**تملک و آزادسازی خیابان «شهید زرین» تا ۲۲ بهمن

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: برای ما افتخار است که مسیری را در راستای خدمت به فرهنگ شهادت و بانیان حفظ استقلال کشور طی کنیم و این مهم سرمشق مدیریت شهر در دوره ششم بوده است.

مجید نادرالاصلی تصریح کرد: خیابان شهید زرین در مسیر خود برای اجرا، نیازمند تملک، آزادسازی و رفع تعارض است که همین‌جا از مدیر منطقه ۱۲ قول می‌گیریم تا ۲۲بهمن سالجاری این خیابان به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.

زهرا زرفشانی