اینترنت و شبکه » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 434408
یکشنبه - 25 شهریور 1397 - 18:41

بهینه سازی دستیار گوگل در شناسایی آهنگ های در حال پخش

با کمک ویژگی جدید دستیار گوگل در اسپیکرهای خانگی، اکنون می توانید میلیون ها آهنگ در حال پخش را شناسایی کنید.

بهینه سازی دستیار گوگل در شناسایی آهنگ های در حال پخش

به گزارش پایگاه خبری ربیع،روز گذشته گوگل اعلام کرد که عملکرد جست و جوی صوتی را به بخش Now Playing آورده است که یک ویژگی تشخیص موسیقی برای تشخیص سریع تر و دقیق تر برای آهنگ های در حال پخش است. جست و جوی صوتی یا Sound Search روی اپلیکیشن Google Search می تواند نه تنها روی اسپیکر صوتی بلکه روی گوشی های اندرویدی نیز کار می کند.

برای استفاده از این سرویس جدید، تنها کافیست که یک پرس و جوی صوتی را با دستیار گوگل در اسپیکرها یا روی گوشی هوشمند خود شروع کنید. اگر موسیقی ای در نزدیکی شما در حال پخش باشد، می توانید از دستیار صوتی خود بپرسید نام این آهنگ چیست یا what’s this song؟ سپس روی پنجره پاپ آپ باز شده از فرآیند شناسایی کلیک کنید تا جزییات آهنگ را دریابید. همچنین می توانید سوالتان را به این صورت مطرح کنید: ?Hey google, What’s this song

تکنولوژی تشخیص موسیقی هر قطعه صوتی یک اثر انگشت منحصر به فرد است که بر اساس این پست وبلاگی در مقایسه با یک پایگاه داده مقایسه انجام داده و می تواند آهنگ را تشخیص دهد. جست و جوی صوتی در واقع از یک سیستم جانبی سرور استفاده می کند. بنابراین محدود به سرور ذخیره سازی با ظرفیت محدود نیست و امکان تطبیق از میان ده ها میلیون آهنگ را فراهم می کند.

گفتنی است با کمک این دستیار شناسایی آهنگ گوگل می توانید به راحتی از آن سوال کنید که این چه آهنگی است؟ دستیار صوتی عنوان و نام خواننده را به سرعت در اختیارتان می گذارد. این دستیار همچنین کارت اطلاعاتی شامل عنوان آلبوم، تاریخ انتشار آهنگ و نیز لینک های درج شده برای جست و جو را به شما نشان می دهد که راحت تر می توانید آهنگ را دریافت کنید یا مجددا به آن گوش دهید.

گوگل در پست وبلاگی خود نوشته است: «ما هنوز فکر می کنیم که این سرویس نیاز به بهبود و بهینه سازی بیشتری دارد. اما زمانی که موسیقی بسیار آرامی در محیط های بسیار پرسر و صدا می شنویم، امکان این وجود ندارد که بدانیم چه آهنگی در حال پخش است و برای این کار نیاز به محیط آرامی است. ما با کمک جست و جوی صوتی می خواهیم این کار را برای مشتریان خود فراهم کنیم و در حال تلاش برای بر آمدن از این چالش ها با هدف فراهم کردن نسل بعدی تشخیص موسیقی هستیم.»