استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 619104
سه شنبه - 2 بهمن 1397 - 08:21

بهره برداری از ۱۶ طرح صنعتی در دهه فجر امسال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از بهره برداری از ۱۶ طرح صنعتی با اشتغال زایی ۵۸۱ نفر در دهه فجر خبر داد.

بهره برداری از ۱۶ طرح صنعتی در دهه فجر امسال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مسعود مهدی زاده مقدم در نشستی مطبوعاتی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۶ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای ۵۸۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد ریال در شهرک های صنعتی چرمشهر، کلات، ماشین سازی، چناران، کاویان، تربت جام، گناباد، عطار نیشابور و بردسکن به بهره برداری می رسد.

مهدی زاده تصریح کرد: همچنین طی دهه فجر هفت پروژه عمرانی در حوزه زیرساختی شامل برق، راه و ابنیه و روشنایی با هزینه ۳۰ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی عنوان کرد : امسال ۱۷۲ قرارداد با سرمایه گذاران برای راه اندازی واحد صنعتی منعقد و ۷۲ هکتار زمین واگذار شد، همچنین ۵۹ طرح با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹۸۱ نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسید. همچنین امسال ۱۱ واحد کارگاهی آماده و مجهز در شهرکها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شد، ضمن اینکه از ۲۸۷ واحد کارگاهی اماده در استان تاکنون ۲۷۲ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد از آن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی بیان کرد: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

وی اذعان داشت: ۲ هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی ، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند