مدیر امور برق غرب اصفهان خبرداد:

بهره برداری از پست فوق توزیع چمران تا پایان سال

مدیر امور برق غرب اصفهان با اشاره به اینکه در کشور ما حدود پنج برابر میزان مصرف جهانی برق مصرف می‌شود، گفت: ایران به لحاظ تولید برق رتبه چهارم در منطقه و چهاردهم در جهان دارد و حدااکثر توان تولیدی نیروگاه‌های ایران ۵۸ هزار مگاوات است.

بهره برداری از پست فوق توزیع چمران تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد رضا آریان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در ابتدای سال ۹۷ به چند مشکل برخوردیم از جمله آن مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها که پروژه‌های ما را تحت اثر قرار داد، همچنین ۵۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های آبی را از دست دادیم و به واسطه کاهش نزولات آسمانی افزایش بی‌رویه مصرف به خاطر نصب کولرهای گازی و پمپ‌ها شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: به‌رغم مشکلات اقتصادی در توسعه شبکه‌ها رشد داشتیم و بالغ بر ۷ میلیارد تومان از اعتباراتی که به ما تخصیص داده شد اجرایی شد.

آریان پور با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳.۴ درصد رشد مشترک داشته‌ایم که در مصارف خانگی چهار درصد رشد مصرف داشته‌ایم، گفت: در مصارف عمومی به دلیل تفاهم نامه‌هایی که با ادارات امضا شد منفی دو درصد رشد میزان مصرف بوده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳۰ تومان قیمت هر کیلوات برق است که به مردم ۶۵ تومان فروخته می‌شود، افزود: ایران با داشتن یک درصد از جمعیت جهان دو درصد از انرژی جهان را مصرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ کیلومتر از شبکه کابلی اصفهان تبدیل شده است و ۱۲ کیلومتر شبکه نیز در دست اجراست که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید افزود: پروژه‌های آتی که تا پایان سال اجرایی خواهد شد شامل نیرو رسانی به شرکت ایرانسل، شرکت مخابرات و قطار شهری در برنامه‌های آتی امور برق غرب است که دومورد اول تا پایان سال انجام خواهد شد، همچنین پست فوق توزیع چمران در خیابان کاوه تا پایان سال تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.