استانها » البرز
کد خبر : 447850
سه شنبه - 3 مهر 1397 - 16:34
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز مطرح کرد

بهره‌برداری از ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی همزمان با هفته دفاع مقدس

رئیس سازمان جهان کشاورزی اسنان البرز گفت: همزمان یا هفته دفاع مقدس افتتاح و بهره‌برداری از ۳۲ پروژه جهادکشاورزی در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

بهره‌برداری از ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی همزمان با هفته دفاع مقدس

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج, نمایش دستاوردهای ۴۰ ساله سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در قالب ۲۱ غرفه به مناسبت هفته دفاع مقدس و کنگره بزرگداشت پنج هزار و دویست و پنجاه شهید استان البرز در حال برگزاری است.
سید مجید موسوی, رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این رابطه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جهاد سازندگی با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ به منظور رفع محرومیت از چهره روستاها و مناطق محروم تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی نیروهای فداکار جهاد با انجام فعالیت‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ با احداث خاکریز ، سنگر، پل و غیره در عملیات‌ها و پیروزی‌های جنگ نقش موثری از خود نشان دادند و تأثیرگذار بودند.
رئیس سازمان جهاد سازندگی استان البرز بیان کرد: ما ۵۸ شهید گرانقدر را در دفاع مقدس به ایران اسلامی هدیه کردیم تا شاهد دین و سهم خود را در راه و مسیر انقلاب اجرایی کرده باشیم.
موسوی اظهار کرد: با پایان جنگ تحمیلی نیز این نهاد مقدس عملیات محرومیت‌زدایی از روستاها را آغاز کرد به گونه‌ای که اکثر روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، راه مناسب، بهسازی روستاها و غیره برخوردار شدند.
وی یادآور شد: امروز نیز جهاد کشاورزی در سنگر تولید،  به خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات استراتژیک گام بر می‌داریم و هر روز نیز شاهد پیشرفت‌های کشور در بخش کشاورزی هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد همزمان با گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان بهره‌برداری از  ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی شامل ۱۰ پروژه تولیدات گیاهی، سه پروژه تولیدات دامی ، دو پروژه صنایع تکمیلی ، ۱۴ پروژه آب و خاک و سه پروژه بخش کشاورزی به صورت همزمانآغاز گردید.
موسوی اضافه کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال انجام شده که زمینه اشتغال برای ۲۱۶ نفر را فراهم کرده است.
وی در پایان یادآور شد: همچنین در این آیین از کتاب ۵۷ شهید جهاد کشاورزی استان البرز با نام شهدای سنگر ساز بی سنگر رونمایی شد.
انتهای پیام/