استانها » تولیدی » خبر پوششی » خراسان رضوی » مهری خزاعی
کد خبر : 476091
یکشنبه - 22 مهر 1397 - 15:04
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد بیان کرد:  

بسیج نیروهای شهرداری مشهد برای خدمات رسانی در اربعین

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: نیروهای خدماتی شهرداری مشهد در ایام اربعین آماده خدمات رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) می باشند.

بسیج نیروهای شهرداری مشهد برای خدمات رسانی در اربعین

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: نیروهای خدماتی شهرداری مشهد در ایام اربعین آماده خدمات رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) می باشند.

محمدرضا کلایی در نشست مطبوعاتی به مناسبت دهه آخر صفر اظهار کرد: طبق سال های گذشته و براساس سیاست های شورای پنجم شهرداری مشهد برای خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) این خدمات را در دو بخش حمل ونقل و رفت و روب متمرکز کرده است.

کلایی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل ۱۰۰دستگاه اتوبوس که از مشهد به عراق اعزام خواهند شد، زائران را از شوملی به نجف منتقل خواهند کرد که برای پشتیبانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه دستگاه تعمیرگاه سیار و یدک کش به عراق اعزام می شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رفت و روب شهر نجف در اربعین افزود: در این راستا ۷۰۰ پاکبان به نجف اعزام و روزانه ۱۷.۵ کیلومتر از فضای شهر نجف را رفت و روب ونظافت می کنند.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد عنوان کرد: یکی از راهبردهای اصلی شورای پنجم و شهرداری مشهد برای خدمات رسانی در اربعین سال جاری در نجف و کربلا حفظ سطح خدمات همانند سال گذشته اما با هزینه کمتر بوده است لذا به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که نه تنها اربعین امسال سطح خدمات کاهش پیدا نکند بلکه با هزینه ای کمتر خدمات با کیفیت بالاتری به زائران ارائه شود.

کلایی عنوان کرد: افرادی که از سوی شهرداری به عراق اعزام می شوند هیچ یک حق ماموریت دریافت نمی کنند،این در حالی که طبق قانون این خدمات شامل حق ماموریت می شود اما کارکنان شهرداری خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) در اربعین را پاداش می دانند و تاکنون هیچ فردی دراین زمینه درخواست حق ماموریت نداشته وبا عشق وعلاقه قلبی خدمات رسانی کرده اند.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع برای ما با توجه به دهه آخر صفر اینست که خللی در خدمات رسانی در مشهد به وجود نیاید اظهارکرد: لذا تمام برنامه ریزی ها بگونه ای انجام شده که نیروهای شهرداری و اتوبوس ها در اسرع وقت بعد از اربعین به مشهد باز خواهند گشت و خللی در خدمات رسانی به زائران حضرت رضا(ع) در دهه آخر صفر ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸ سوله که توسط شهرداری مشهد در نجف وکربلا در حال احداث بود آماده بهره برداری شده است اظهارکرد: زمین این سوله ها توسط اتبع علوی تامین وخود سوله ها با کمک خیران وشهرداری مشهد احداث شده وظرفیت اسکان ۱۲ هزار نفر را دارد که همین امر نیز باعث کاهش هزینه های اسکان شده است وبا توجه به اینکه این سوله ها باهزینه مشهدی ها احداث شده بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم که بیشتر زائران مشهدی از آن استفاده کنند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: امسال با توجه به اینکه تعداد زیادی موکب توسط آستان قدس در قبل و بعد از مرز ایران و عراق ایجاد شده است این موضوع کمی بار شهرداری مشهد را سبکتر کرده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس افزود: یکی از اقداماتی که در راستای کاهش هزینه ها و پر رنگتر کردن مشارکت مردم در خدمات رسانی به زائران اربعین انجام داده ایم استفاده از خدمات قشرهای مختلف مردم از جمله روحانیون، نانوایان، آشپزخانه ها، پزشکان و کامیون داران بوده است که بصورت داوبطلبانه خدمات رسانی خواهند کرد.

وی درخصوص تاثیر گذاری خدمات رسانی شهرداری مشهد و افزایش جذب گردشگر بیان کرد: بلاخره در طول سالیان گذشته شاهد افزایش مبادلات فرهنگی میان دو کشور و رونق گردشگری بوده ایم وبا توجه به افزایش نرخ ارز در ۶ ماهه نخست امسال حضور زائران عراقی در مشهد افزایش چشمگیری داشته وباعث رونق گردشگری شده است.