استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 754248
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 12:13

برگزاری کارگاه آموزشی نمازشناسی در شرکت گاز مازندران

کارگاه آموزشی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در شرکت گاز استان مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  کارگاه آموزشی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در شرکت گاز استان مازندران برگزار شد.

“حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی ” مدیر ستاد اقامه نماز مازندران در جمع روحانیون، فرماندهان بسیج، اعضای ستاد اقامه نماز، دبیران و فعالان نماز شرکت گاز استان با تاکید بر استفاده از فیوضات نماز در جامعه، اظهار داشت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق ترویج اقامه نماز، به اهمیت نماز به عنوان ستون دین اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن آفت نماز ریا است و قرآن کریم به همین دلیل فرموده است: وظیفه حکومت اسلامی برپایی نماز است و نسل جوان امروز نیازمند برپایی جلسه‌های نماز همراه با نشاط و شادی است.

وی بر اهمیت برقراری ارتباط مؤثر تأکید کرد و گفت: باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و اگر از هر فرصتی برای برقراری ارتباط استفاده نکنیم یعنی چالش و تهدید را ایجاد کردیم.

دکتر ابراهیمی افزود: نظام آموزشی باید انسانی تربیت کند که بتواند مهارت داشته باشد و یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برقراری ارتباط مؤثر است. اگر در حوره نماز کار می‌کنیم و می‌خواهیم مؤثر باشیم باید مهارت‌های کاری خود را که شامل آشنایی با دستورالعمل‌ها و جوانب کاری است بدانیم و برای تاثیرگذاری باید مهارت ارتباطی را داشته باشیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: زمانی موفق هستیم که کمیت و کیفیت مهارت خود را افزایش دهیم یعنی نباید از برقراری ارتباط خسته شویم و همچنین نباید در برقراری ارتباط حسن خلق نداشته باشیم که اگر این دو را رعایت کنیم می‌توانیم در بالا بردن توانایی ارتباطی خود مؤثر باشیم.

وی درباره تعریف ارتباط گفت: ارتباط دو رکن دارد که در واقع نیاز به یک گیرنده و یک فرستنده دارد که در این بین فرآیند ارسال و دریافت پیام انجام می‌شود که به این ترتیب ارتباط شکل می‌گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران در خصوص مهارت ارتباطی توضیح داد: اول باید در برقراری ارتباط استمرار داشته باشیم، در مرحله بعد باید مهارت ارتباطی را تقویت کنیم، مهارت ارتباطی یعنی اینکه بتوانیم با شخصیت‌های مختلف ارتباط بگیریم و در این ارتباط تاثیرگذار باشیم.