برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند شهرداری‌های استان اصفهان

با حضور برخی از شهرداران و معاونان شهرداری‌های استان اصفهان، کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند در ساختمان نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند شهرداری‌های استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با حضور برخی از شهرداران و معاونان شهرداری‌های استان اصفهان، کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند در ساختمان نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار گردید.

حمیدرضا فدایی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر در این کارگاه آموزشی ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار گفت: همکاری شهروندان در اجرای برنامه‌های مختلف اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی، ازجمله مدیریت پسماند از عوامل اثرگذار در اجرای صحیح و کاهش هزینه‌ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفکیک در مبداء و حفظ هر چه بیشتر بهداشت محیط زیست می‌باشد، از این رو فرهنگ سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

عرفان منش مدرس حوزه برنامه ریزی و حوزه خدمات شهری نیز در کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند شهرداری‌های استان اصفهان به تشریح و تبیین مباحث پسماند پرداخت.

وی در ادامه افزود: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج باعث کاهش میزان تولید زباله و صرفه جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود باعث کاهش هزینه‌ها، از جمله حمل و نقل پسماندها، خواهد شد. شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی یک روزه شرکت کنندگان سؤالات و پیشنهادهای خود را مطرح نمودند.