استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 554225
دوشنبه - 12 آذر 1397 - 15:57
معاون پژوهش جامعه المصطفی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی در قم

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به فعالیت های گسترده جامعه المصطفی در زمینه پژوهش گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی در قم برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی در قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز  بعد از ظهر امروز در نشست خبری هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: هر ساله هفته پژوهش بهانه ای می شود که مراکز علمی تولیدات و آثار خودشان را ارائه کنند.
وی به تربیت حدود ۱۰۰ هزار طلبه خارجی اشاره کرد و افزود:
هم اکنون بیش از هزار حوزه علمیه در ۸۰ کشور در حال فعالیت هستند و بیش از ۴ هزار استاد در این مراکز مشغول تدریس هستند.

وی بیان داشت: ۳۰۰ گروه علمی در جامعه المصطفی فعال هستند و حدود ۴۰۰ رشته در این مرکز طراحی شده است و علاوه براین بسیاری از فارغ التحصیلان در سمت های مختلف در کشورهای دنیا در حال فعالیت هستند و صدها موسسه علمی و پژوهشی تاسیس شده و در حال فعالیت است.
بی نیاز در ادامه بیان داشت: در ده سال گذشته بیش از ۳ هزار کتاب به ۲۵ زبان دنیا تدوین ، چاپ و منتشر شده است که نشان از غنای علمی جامعه المصطفی
دارد

وی افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار مقاله در ده سال گذشته به ثبت رسیده است و علاوه بر این ۹۷ مجله و نشریه علمی در حال انتشار است که برخی از آن ها مجوزهای بین المللی دارند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در خصوص همایش ها و جشنواره ها نیز ابراز داشت: بیش از ۱۲۰ همایش در جامعه المصطفی برگزار شده است که دربرخی از آن ها هزار مقاله ارائه شده است.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار نشست علمی پژوهشی در کشورهای مختلف برگزار شده است و بسیاری از این نشست ها خلاصه نویسی و چاپ شده است

بی نیاز بیان داشت: از جمله کارهایی که تاکید بیشتری شده برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است که به حمدالله ۱۹ کرسی نظریه پردازی تاکنون برگزار شده و بیش از ۱۰۰ طرح کرسی در حال بررسی است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی تاکید کرد: ۹۱ انجمن علمی و دانش پژوهی در سطوح مختلف و به زبان های مختلف تاسیس شده است در کنار این مهم  ۴۷ مجله و فصلنامه است که به زبان های مختلف منتشر می شود.
وی افزود: تاکنون علاوه بر اساتید و همکاران بیش از ۵۸۰۰ محقق و پژوهشگر در رده های مختلف دسته بندی شده اند و حدود ۴۴ اثر علمی از این طلبه ها به دست ما رسیده است.
بی نیاز ابراز داشت: ۵۱ تفاهمنامه پژوهشی با مراکز مختلف داریم و به مناسبت هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی  برگزار خواهد شد

وی در پایان به حضور بیش از ۱۰ نمایندگی خارجی جامعه المصطفی در  این نمایشگاه  اشاره کردو افزود:در مجموع ۲۵ غرفه برای این مهم در نظر گرفته شده است.