استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 900027
دوشنبه - 18 آذر 1398 - 14:30

برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی امدادگران شرکت گاز استان مازندران

مسابقات عملیاتی ورزشی امدادگران شرکت گاز استان مازندران با حضور بیش از ۱۲۶ امدادگر گاز از سراسر ادارات گازرسانی در محل انبار مرکزی کالای این شرکت برگزار شد .

برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی امدادگران شرکت گاز استان مازندران

به گزارش پایگاه خبری ربیع “جعفر احمدپور” مدیرعامل شرکت گاز استان در جمع شرکت کنندگان گفت: این مسابقات در واقع مانور آمادگی نیروهای امداد گازرسانی و یکی از راهکارهای مثبت در جهت مقابله با حوادث و بحران‌ها است که برحسب شرایط زمان و مکان، احتمال دارد در حوزه‌های مختلف گازرسانی اتفاق بیافتد.

وی آماده به کار بودن کارکنان خط اول علی الخصوص نیروهای امداد و تعمیرات را ضروری خواند گفت: اینکه مانورهایی در قالب مسابقه طراحی و برنامه ریزی شده خیلی خوب است، چون معمولاً احساسی که در رقابت وجود دارد در مانور نیست. در مسابقه سطح انگیزه افراد بیشتر می‌شود و تیم‌های شرکت کننده برای کسب رتبه بر‌تر و نشان دادن توانمندی خود تلاش افزون‌تری را ارائه می‌دهند به همین جهت نقاط ضعف و قوت بهتر کشف خواهد شد.

احمدپور ضمن تقدیر از برنامه ریزی منسجم و مطلوب برای برگزاری این مسابقات افزود: بیش از ۱۲۶ نفر در قالب ۲۱ تیم در ۷ رشته شامل؛ ابزار‌شناسی، باز و بسته کردن رگلاتور و کنتور، اطفای حریق، استفاده از دستگاه تنفسی، طناب کشی، دوی امدادی ۴*۱۰۰ متر و آزمون کتبی به رقابت پرداخته و توانمندی خود را نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: البته هدف تنها مسابقه و کسب رتبه نیست، آموزش، ارتقای سطح توانمندی و تخصص کارکنان، تقویت انگیزه و ایجاد روحیه نشاط کارکنان بویژه نیروهای پست امداد، فرهنگ سازی استفاده از وسایل ایمنی، ارزیابی توان فیزیکی و علمی – فنی کارکنان، شناسایی نقاط قوت و ضعف از مهم‌ترین اهدافی است که در این مسابقات دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: نیروهای امداد و تعمیرات با توجه به ماهیت کاری خود همواره درون منازل مسکونی مردم و برون آن یعنی جامعه توأمان ارتباط دارند بنابراین باید در راستای فعالیت خود سه ویژگی اصلی تعهد، سرعت و دقت را مد نظر قرار دهند اگر امداد‌گری احساس کند که حرکت او برای حاضر شدن در محل حادثه در حداقل زمان ممکن، می‌تواند جان و مال یک انسان را نجات دهد به عنوان یک انسان وظیفه دارد که این خدمت را با سرعت و دقت انجام دهد