استانها » البرز
کد خبر : 879196
یکشنبه - 19 آبان 1398 - 19:56

برگزاری رویداد بین‌المللی شبکه نانوفناوری جهان اسلام در پژوهشگاه مواد‌وانرژی

کارگاه بین‌المللی نانوفناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر سومین رویداد بزرگ بین‌المللی شبکه نانوفناوری جهان اسلام در پژوهشگاه مواد و انرژی شهرستان فردیس در حال برگزاری است.

برگزاری رویداد بین‌المللی شبکه نانوفناوری جهان اسلام در پژوهشگاه مواد‌وانرژی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، کارگاه بین‌المللی نانوفناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر (NTRE2019) با حمایت سازمان‌های بین‌المللی از جمله کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH)، بنیاد علمی اکو (ECOSF) و با همکاری بنیاد علمی و فناوری جایزه مصطفی (ص) و دبیرخانه برنامه تبادل علم و فناوری (STEP) در پژوهشگاه مواد‌وانرژی در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری این رویداد علمی که به صورت یک روزه در پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در مشکین دشت شهرستان فردیس برگزار می‌شود، معرفی پیشرفت‌های جدید توسط جمعی از دانشمندان جهان اسلام و نخبگان کشور، بررسی چالش‌های پیش رو، راهکارهای ارتقای کیفی محصولات موجود، تقویت همکاری‌های بین‌المللی و ارائه دستاوردهای نوین است.

این کارگاه با پنج محور تخصصی نانوفناوری، پزشکی و سلامت محیط‌زیست، تأثیرات زیست‌محیطی، منابع و فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های پیشرفته انرژی (باتری، سلول خورشیدی و …) و اقتصاد، سیاست و برنامه‌ریزی در موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر تعریف شده است.

کارگاه بین‌المللی نانوفناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر (NTRE2019) فرصت مغتنمی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان ایرانی است تا در فرآیند شبکه‌سازی به توسعه و تقویت همکاری‌های هدفمند علمی بین‌المللی برای بسترسازی اجرای پروژه‌های مشترک بین‌المللی و اعزام دانشجویان به دوره‌های کوتاه مدت در راستای اشاعه مأموریت‌ها و رسالت شبکه INN بپردازند.

گفتنی است در پژوهشگاه مواد و انرژی کنفرانس بین‌المللی دو روزه نانوفناوری و نانوپزشکی (NTNM2017) در ۶ محور با حضور ۲۵ دانشمند جهان اسلام از ۱۴ کشور جهان برگزار و طی آن ۹ کارگاه بین‌المللی و ۸۴ پوستر از مقالات پژوهشی ارائه شد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۷/ن/س/ی