استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 782450
دوشنبه - 7 مرداد 1398 - 16:18

برگزاری دو دوره آموزشی درشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود از برگزاری دو دوره آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا وارز استان سمنان خبر داد.

برگزاری دو دوره آموزشی درشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود از برگزاری دو دوره آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا وارز استان سمنان خبر داد.

دو دوره آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا وارز و با حضور جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرهای مختلف استان سمنان ، انجمن صنفی رانندگان حمل ونقل کالای سمنان و کارشناسان مرتبط شاغل در منطقه و نواحی مربوطه در آخرین روز تیر ماه و دوم مرداد سال جاری در سالن آموزش آفتاب منطقه برگزار شد.

علی اکبر عربعامری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود گفت: این دوره های آموزشی در راستای بزرگداشت دوازدهم تیر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با عنایت به اولویتها و برنامه های کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و همچنین برنامه های عملیاتی منطقه در سال ۹۸ در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی به صورت کارگاه آموزشی و با حضور دستگاه های متولی تایید سوخت برگزار گردید.

عربعامری به سرفصلهای آموزشی مورد تدریس شامل موارد مجاز استفاده از کارت نفت گاز آزاد جایگاه ( ۶۰۰۰ ریالی )، نحوه تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان دیزل بر اساس طرح ((پیمایش)) ، تاکید بر عدم واگذاری کارت سوخت به شخص ثالث در راستای (( پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی )) ، نحوه ثبت درخواست با کاربری (( ماکیان )) در سامانه (( تجارت آسان جدید )) ، تخصیص سوخت به ادوات کشاورزی فاقد پلاک ، موضوع تخصیص سوخت به (( پمپ آب سیار )) ، (( پمپ آب ثانویه )) ، تاکید بر بازدیدهای دوره ای از مصرف کنندگان سوخت مایع اشاره و بیان داشت ارتقاء دانش نیروی انسانی متخصص و توجیه ضوابط و مقررات از اولویتهای منطقه در جهت استفاده بهینه و صحیح از فرآورده های نفتی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق می باشد.

وی کاهش قاچاق و مصرف بهینه را عامل افزایش رضایتمندی در جامعه دانست و بر افزایش نظارت‌ بصورت سیستمی و نامحسوس در روند فعالیتها تاکید کرد.