استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 557828
چهارشنبه - 14 آذر 1397 - 20:02
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی خبر داد

برگزاری دومین دوره تئاتر بچه‌های مسجد خراسان شمالی/ ۲۰ آذر آخرین‌مهلت ارسال آثار

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری دومین دوره تئاتر بچه‌های مسجد خراسان شمالی خبر داد و گفت: ۲۰ آذرماه آخرین‌مهلت ارسال آثار می‌باشد.

برگزاری دومین دوره تئاتر بچه‌های مسجد خراسان شمالی/ ۲۰ آذر آخرین‌مهلت ارسال آثار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سید مهدی کشمیری  اظهار کرد: سال گذشته دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان در حوزه هنری با حضور مسئولین کشوری افتتاح شد و اولین دوره اجراهای عمومی تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد که از سوی اهالی مسجد، ائمه جمعه، هیات امناها مورد استقبال قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: امسال نیز دوره دوم را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم و بنا داریم ۴۰ اجرا در سطح استان داشته باشیم.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی بیان کرد: نمایش‌ها در خود مساجد یا در محوطه مسجد اجرا می‌شود و عموماً با موضوع انقلاب اسلامی است و معمولاً بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد استان برگزار می‌شود و سعی کردیم در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم اجرا داشته باشیم.

کشمیری زمان اجرای تئاترها را ۱۵ دی‌ماه لغایت ۲۲ بهمن‌ماه و همچنین آخرین‌مهلت ارسال آثار را ۲۰ آذرماه اعلام کرد و گفت: آثاری هم از مرکز استان و هم از شهرستان‌ها به دست ما رسیده و تعداد آثار قابل‌قبول و استقبال خوب بوده است.

وی ادامه داد: هنرهای نمایشی به‌ویژه تئاتر پتانسیل خیلی خوبی برای انتقال مفاهیم ارزشی انقلابی و اخلاقی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک رسانه برای انتقال و تعمیق مفاهیم اخلاقی، انقلابی، ارزشی و اسلامی استفاده کرد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی بابیان اینکه هرساله همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را به‌صورت سراسری اجرا می‌شود تصریح کرد: امسال همانند سال گذشته بهترین اثر از دید تماشاگران به جهت ارسال به همایش سراسری تئاتر بچه‌های مسجد انتخاب می‌شود.

کشمیری در پایان افزود: سال گذشته همایش نافرجام به کارگردانی مرتضی رستمی به همایش سراسری تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت که این همایش در شهر قزوین برگزار شد.

لازم به ذکر است نشانی دبیرخانه به جهت ارسال آثار بجنورد بلوار مدرس، مدرسه ۴۲ (گلچین) حوزه هنری خراسان شمالی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد می‌باشد.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳