استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 480673
سه شنبه - 24 مهر 1397 - 22:23
رئيس دانشکده علوم قرآني بجنورد خبر داد

برگزاری دوازدهمین همایش پژوهش قرآن در خراسان شمالی / رتبه نخست دانشکده علوم قرآنی بجنورد در المپیاد علمی کشور

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد از برگزاری دوازدهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در سطح استان خبر داد و گفت: متولی این همایش در استان، دانشکده علوم قرآنی و آخرین‌مهلت ارسال مقالات ۳۰ آذر است.

برگزاری دوازدهمین همایش پژوهش قرآن در خراسان شمالی / رتبه نخست دانشکده علوم قرآنی بجنورد در المپیاد علمی کشور

فارس از بجنورد، صبح امروز رحیم مهدوی پور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: رسمی‌ترین مسابقات قرآن کریم در سطح استان، کشور و بین‌الملل که با همکاری سازمان اوقاف اجرا می‌شود، همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی است که امسال دوازدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون مقدمات این همایش فراهم‌شده است و مرحله استانی آن در بهمن، کشوری در اسفند و بین‌المللی آن در فروردین و هم‌زمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد خاطرنشان کرد: این برنامه را در استان‌ها دانشکده‌ها برگزار می‌کنند که متولی آن در استان خراسان شمالی دانشکده علوم قرآنی است.

مهدوی پور افزود: هرساله یک موضوع کلان در هر سه مرحله انتخاب می‌شود که موضوع امسال قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی است و این موضوع در پنج محور ازجمله مفاهیم و مبانی نظری ایمان به وعده‌های الهی، ماهیت و قلمرو ایمان به وعده‌های الهی، عوامل و راه‌کارهای تحقق ایمان به وعده‌ها الهی، آثار و نتایج ایمان به وعده‌های الهی و موانع و چالش‌های ایمان به وعده‌های الهی تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون دبیرخانه استانی تشکیل‌شده و آخرین‌مهلت ارسال مقالات ۳۰ آذر است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد اظهار کرد: یازدهمین دوره در فروردین امسال که با موضوع قرآن کریم و استکبارستیزی بود به اتمام رسید و از استان ما ۳۰ مقاله در مسابقات شرکت کردند که ۳ مقاله عنوان مقاله برتر و ۵ مقاله عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کردند و لازم به ذکر است ما در سطح بین‌المللی نیز نماینده داشتیم اما موفق به کسب رتبه نشد.

مهدوی پور افزود: محل برگزاری این مسابقه در مرحله استانی بجنورد، در مرحله کشوری آمل و در سطح بین‌المللی قم است.

وی گفت: شرکت در این مسابقه مخصوص یک قشر خاص نیست و همه می‌توانند در آن شرکت کنند و مقالات برتر امتیازاتی مانند جوایز نقدی و چاپ متن مقاله در کتاب مجموع مقالات همایش‌های بین‌الملل خواهند گرفت.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در پایان با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند بیان داشت: تاکنون ۲۸۰ دانشجو از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند و امسال جذب دانشجو نداشته‌ایم بااین‌حال دانشکده ما رتبه اول و دوم اولین المپیاد علمی دانشکده‌ها و رتبه‌ی ۴ و ۱۴ المپیاد علمی دانشجویان کشور را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/