برگزاری جلسات هماهنگی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی

تدوین یک برنامه جامع اجرایی و عملیاتی، داشتن برنامه‌ریزی و پیش‌ آمادگی و همچنین هماهنگ‌سازی اقدامات مربوط به اجرای طرح راهداری زمستانی در ستاد مرکزی و استانها، در اجرای موفق این طرح تأثیر به سزایی دارد.

برگزاری جلسات هماهنگی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه راهداری سازمان درخصوص اجرای طرح راهداری زمستانی سال‌جاری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: نجات جان انسانها اهمیت فراوان دارد حتی نجات جان یک انسان نیز برای قشر راهدار مهم است و تلاش می‌کند همواره راه را برای عبور کاربران جاده و مسافران هموار کرده و نویدبخش آرامش جاده‌ها باشد، بنابراین از همین الان باید به فکر راهداری زمستانی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به محدودیت‌های اعتباری و کمبود امکانات بخش راهداری، لزوم استفاده بهینه از امکانات در اختیار و تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات راهداری و به روز نگه‌داشتن آنها و همچنین اتخاذ راهکارهایی جهت اجرای فرآیندها و فعالیتهای راهداری باتوجه به میزان اعتبار اختصاص یافته را بیش از پیش ضروری  می‌سازد.
مطاعی افزود: باتوجه به تجربه سال گذشته و سنوات پیش در حوزه راهداری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری در این حوزه، انتظار می‌رود امسال باتوان و پتانسیل بیشتری خدمات راهداری به کاربران جاده‌ها در ماههای سرد و دارای بارش ارایه شود.
معاون راهداری سازمان با اشاره به اینکه پیش آمادگی نیروهای راهداری نقش مهمی در شناسایی و مقابله با مشکلات احتمالی دارد خاطرنشان ساخت: باید براساس برنامه زمان‌بندی شده برای استانهای اولویت‌دار، نسبت به برآورد ماشین‌آلات مورد نیاز اکیپ‌های راهداری و همچنین امکانات لازم اقدام شود.
براساس این گزارش در ادامه این نشست داریوش نصر مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی در جهت اجرای راهداری زمستانی افزود: باتوجه به تجربه و تحلیل سنوات گذشته، استانهای اولویت‌دار برحسب میزان ترافیک ورودی و خروجی هر استان، میزان بارش‌ها و سایر پارامترها، استانهای دارای اهمیت و اولویت‌ شناسایی شدند و جلسات هماهنگی، برنامه‌ریزی و بدست آوردن نیازهای استان و تلاش و مدیریت در جهت رفع مشکلات پیش رو و تأمین نیازها اعلام شده درحال برگزاری است.
نصر اظهار داشت: این جلسات هماهنگی جهت اتخاذ راهکارهای عملیاتی و اجرایی راهداری زمستانی و ارایه خدمات مطلوب به مسافران برگزار می‌شود و امید می‌رود با تلاش همکاران در سراسر کشور را شاهد ترافیک روان در جاده‌ها و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در طول ماههای سرد سال باشیم.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه راهداری، تصریح کرد: برنامه‌ریزی، تدوین برنامه و هماهنگ‌سازی اقدامات راهداری را در اولویت کاری خود داریم که در این ارتباط جلسات هماهنگی با مدیرکل و معاون راهداری استانهای اولویت‌دار در حال برگزاری است که امید می‌رود طی مدت زمان تعیین شده، نیازسنجی استانها و برنامه‌ریزی جهت رفع نیازها و مشکلات موجود صورت می‌گیرد.