استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 667438
سه شنبه - 21 اسفند 1397 - 00:51

برپایی پویش مردمی” درخت دوستی بنشان” در انتقال فرهنگ درختکاری مؤثر است

روز گذشته مراسم درختکاری در بوستان بانوان بلوار مسلم در پردیسان با حضور چشم‌گیر دانش آموزان مقاطع مختلف و مهدهای کودک برگزار شد.

برپایی پویش مردمی” درخت دوستی بنشان” در انتقال فرهنگ درختکاری مؤثر است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،هفته منابع طبیعی و درختکاری در استان قم در حالی برگزار می‌شود که شاهد مشارکت پرشور همه اقشار جامعه در مراسم درختکاری و پویش مردمی ” درخت دوستی بنشان” هستیم.

آموزگار مدرسه پسرانه فرهیختگان قرآنی منطقه پردیسان با تأکید بر ترویج فرهنگ حسنه درختکاری اظهار داشت: هر دانش‌آموز اگر یک درخت برای گسترش فضای سبز بکارد شاهد تغییر چهره شهر و بهبود کیفیت هوای شهر خواهیم بود.

معارف وند از برگزاری مراسم ویژه درختکاری در مدرسه خبر داد و بیان کرد: روز درختکاری دانش آموزان در کنار همکاران در حیاط مدرسه درخت کاشته و مسئولیت نگهداری و پرورش آن را به عهده گرفته‌اند.

سید حسن نظامی  معلم کلاس پنجم مدرسه مسجد محور طاها نیز که با دانش آموزان مدرسه در این مراسم حضور پیداکرده بود با تأکید بر جایگاه درخت و گسترش فضای سبز در اسلام اظهار داشت: با توجه به گسترش صنعت و آلودگی هوا در همه جای جهان باید نسبت به کاشت درخت اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان لزوم انتقال فرهنگ درختکاری به نسل‌های آینده ابراز کرد: برپایی پویش مردمی” درخت دوستی بنشان” اقدام قابل‌ستایشی است که می‌تواند در انتقال فرهنگ اسلامی درختکاری در جامعه بسیار مؤثر باشند.

نظامی عادت کردن بچه‌ها به ارتباط مؤثر و دوستانه با طبیعت را یکی از راهکارهای انتقال فرهنگ درختکاری دانست و افزود: حضور مربیان و دانش آموزان در طبیعت و شرکت در مراسم درختکاری بهترین آموزشی است که بچه‌ها می‌توانند در راستای احترام و دوستی با  طبیعت داشته باشند.

سپس فاطمه اقدم معلم پایه اول مدرسه صهبا که با شاگردان خود در این مراسم حضور داشت با ابراز خرسندی از حضور در پویش مردمی ” درخت دوستی بنشان” اظهار داشت: بهترین زمان فرهنگ‌سازی برای ترویج یک رفتار درست اجتماعی سنین کودکی و پایه اول ابتدایی است.

وی بهترین شروع فرهنگ‌سازی برای احترام به طبیعت را از خانه دانست و افزود: حضور مربیان و خانواده‌ها در کنار هم در این مراسم نشان‌دهنده تقدس کاشت و نگهداری درخت بوده و کودکان باید ابراز محبت و توجه به طبیعت را به‌صورت عملی ببیند.

اقدم با تأکید بر پرهیز از شعار و آموزش‌های تئوری خاطرنشان کرد: ما در مدرسه با نگهداری و پرورش گیاهان نه‌تنها صبوری برای رسیدن به نتیجه مطلوب را آموزش می‌دهیم بلکه در گام نخست احترام به طبیعت را در کودکان نهادینه می‌کنیم.

این مراسم با حضور شهردار منطقه ۸ و امام‌جمعه موقت پردیسان برگزار و بیش از ۱۰۰ درخت در این بوستان کاشته شد.