برپایی نمایشگاه گروهی “عکاسان آزاد” در کتابخانه مرکزی

آیین افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس عکاسان آزاد در اصفهان، از سوی فرهنگسرای رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

برپایی نمایشگاه گروهی “عکاسان آزاد” در کتابخانه مرکزی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، عصر روز چهارم اسفندماه فضای نسبتا کوچک اما صمیمانه گالری شماره ۳ نگارخانه مرکزی اصفهان مملو از بازدیدکنندگانی است که برای افتتاح نخستین نمایشگاه عکاسان آزاد به اینجا آمده اند. در میان آنها دوربین به دستانی هم هستند که برای عکاسی از آثار هنرمندانه همکارانشان در آن سوی دنیا آمده اند.

آثاری که بر دیوار آویخته موضوعات مختلفی دارند و از هر دری سخن گفته اند. یکی شکوه پل خواجو را به تصویر کشیده و دیگری زنی روستایی را در حال کار در مزرعه نشان می دهد. این گروه عکاسان که از میان ۸ کشور جهان آثار خود را راهی ایران کرده اند، حالا در چارچوب قاب هایشان با مردم نصف جهان سخن می گویند.
نکته جالب توجه این است که گروه عکاسان آزاد، سالهاست در فضای مجازی فعالیت دارد و این برای نخستین بار است که پا به دنیای واقعی گذاشته و خودش را به دیوار گالری ها و نگارخانه شهرهای ایران رسانده است.
علیرضا ناصری، کارشناس عکاسی و مدیر گروه عکاسان آزاد در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه این نمایشگاه در اینباره چنین می گوید: گروه عکاسان آزاد از سال ۱۳۹۲ با هدف ترویج ، آموزش و گسترش هنر عکاسی آغاز به کار کرد. این گروه حدود ۵ سال است که در فضای فیسبوک فعالیت جدی و مستمر دارد و تاکنون بیش از ۴۱ نفر از ۱۷ کشور جهان در این گروه عضو شده اند.
او ادامه می دهد: ما در پایان هر روز بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ عکس ارسال شده داوری کرده و بهترین اثر را انتخاب می کنیم. همچنین به صورت ماهیانه مسابقاتی برگزار کرده و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می کنیم.
او با بیان اینکه گروه عکاسان آزاد برای نخستین بار اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده، اظهار می کند: فراخوان این نمایشگاه از اعضای این گروه دعوت می کرد تا ۳ اثر از بهترین آثار خود را در موضوع آزاد ارسال کنند.
او می افزاید: این آثار پس از داوری توسط ۸ ادمین گروه که معمولا در اغلب مسابقات وظیفه داوری آثار را بر عهده دارند مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۳۹ عکس از ۳۹ عکاس انتخاب شد.
او تاکید می کند: اعضای گروه عکاسان آزاد متعلق به ۱۷ کشور جهان هستند و عکاسانی که در این نمایشگاه آثار آنها به نمایش درآمده است متعلق به ۸ کشور همچون کانادا، کره جنوبی، هلند افعانستان و ایران هستند.
مدیر گروه عکاسان آزاد ادامه می دهد: پس از آن هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ هزار تومان از صاحبان آثار برگزیده دریافت شد تا برای چاپ اثر و تامین هزینه های جانبی برگزاری نمایشگاه صرف شود.
او با بیان اینکه نمایشگاه عکاسان آزاد ابتدا در گالری زمرّد شهر تهران برگزار شد، می گوید: پس از تهران، شهرهای همدان، بیرجند و قائم میزبان برگزاری این نمایشگاه بودند و اینک در آستانه سال نو مردم اصفهان میزبان برگزاری این نمایشگاه شده اند.
ناصری این نمایشگاه را آخرین نمایشگاه گروه عکاسان آزاد در سال جاری دانسته و می گوید: فراخوان دومین نمایشگاه عکاسان آزاد در اوایل اردیبشهت ماه سال ۹۸ منتشر خواهد شد. این فراخوان از اعضای این گروه دعوت می کند تا آثار خود را با موضوع «مادر» به آدرس گروه عکاسان آزاد در فیسبوک ارسال کنند.
مدیر گروه عکاسان آزاد همچنین از مردم اصفهان می خواهد تا در مدت برپایی نمایشگاه از آثار بازدید کنند. او می گوید: از مردم هنردوست اصفهان انتظار دارم که از برپایی چنین نمایشگاه هایی استقبال کرده و نقطه نظراتشان را در خصوص کیفیت آثار اعلام کنند.
نمایشگاه گروهی عکاسان آزاد تا نهم اسفندماه در گالری شماره ۳ نگارخانه مرکزی شهرداری اصفهان پذیرای بازدیدکنندگان هنردوست خواهد بود. آیین اختتامیه این نمایشگاه روز نهم اسفند ماه از ساعت ۱۶ در این مکان برگزار می شود.