استانها » البرز
کد خبر : 652360
یکشنبه - 5 اسفند 1397 - 20:30
دبیر جشنواره کشوری ققنوس مطرح کرد

برپایی جشنواره ققنوس در البرز با ۵۰۰ اثر از ۲۰۰ دانشجو

دبیر جشنواره کشوری ققنوس و معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: جشنواره ققنوس اسفند ماه سال جاری با ۵۰۰ اثر ثبت شده توسط ۲۰۰ دانشجو افتتاح خواهد شد.

برپایی جشنواره ققنوس در البرز با ۵۰۰ اثر از ۲۰۰ دانشجو

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمود یوسفی امروز  از برگزاری جشنواره ققنوس همزمان با سراسر کشور در استان البرز خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با دریافت ۵۰۰ اثر از ۲۰۰ دانشجو از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است که در دوره دوم و سوم رتبه نخست آثار از لحاظ کیفی به استان البرز تخصیص داده شده است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان البرز افزود: از مهر ماه سال جاری فراخوان جمع آوری آثار آغاز شده است و در اسفند ماه نیز افتتاحیه این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج انجام خواهد شد؛ این جشنواره در حوزه های، هنری، آزاد، مطالبات صنفی دانشجویان و غیره فعالیت خواهد کرد و پژوهش هایی همچون مداحی و پوستر نیز در این دوره از رقابت ها وجود خواهد داشت.

دبیر جشنواره کشوری ققنوس با بیان اینکه دبیر خانه به خوبی اطلاع رسانی آغاز جشنواره به دانشگاه ها را داشته است، بیان کرد: طبق ارزیابی های انجام شده پراکندگی شرکت کنندگان در این جشنواره ۹۰ درصد برآورد شده است که بیانگر این اطلاع رسانی دقیق است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای دانشجویان خواند و ادامه داد: این مسابقات در پنج آیتم اصلی هنرهای تجسمی، نمایش، ادبیات، موسیقی و فیلم است که در ۱۶ بخش شاخه بندی خواهد شد، هر دانشجو نیز می تواند در چند رشته آثار خود را ارائه دهد و محدودیتی وجود ندارد.

یوسفی با بیان اینکه برای داوران این جشنواره از ظرفیت های استانی بهره گیری شده است، اعلام کرد: در هر رشته و بخش سه نفر برگزیده خواهند شد که یک نفر رتبه نخست را کسب خواهد کرد و دو نفر بعدی شایسته تقدیر می شوند؛ همچنین نفرات برتر هر استان به جشنواره کشوری راه پیدا خواهند کرد، که در این خصوص سال گذشته ۳۱ هزار اثر به ثبت رسید که ۳۰۰ اثر به جشنواره کشوری معرفی شدند.

به گفته معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان البرز موضوعات این جشنواره مربوط به مسائل روز همچون شعار سال، طلاق، اعتیاد، مطالبات عمومی و اقتصادی و غیره است؛ نباید به بحث های هنری نگاه سیاسی شود، بهتر است مسئولان ظرفیت دانشگاه ها را درک کنند و نگاه به دانشگاه ها اصلاح شود.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲ /س/۲