تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 258229
چهارشنبه - 15 فروردین 1397 - 19:47

بروزرسانی Dell XPS 15 با پردازنده‌های جدید اینتل؛ Coffee Lake H فقط برای گیمرها نیست!

جدیدترین بروزرسانی سخت‌افزاری لپ‌تاپ Dell XPS 15، پردازنده شش هسته‌ای کافی‌لیک H را در کنار پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر GeForce قرار داده است.

بروزرسانی Dell XPS 15 با پردازنده‌های جدید اینتل؛ Coffee Lake H فقط برای گیمرها نیست!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،جدیدترین بروزرسانی سخت‌افزاری لپ‌تاپ Dell XPS 15، پردازنده شش هسته‌ای کافی‌لیک H را در کنار پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر GeForce قرار داده است.

پردازنده‌های لپ‌تاپی سطح بالا و مدرن اینتل تنها برای گیمرها طراحی نشده‌اند و افرادی که در زمینه‌های مختلف نظیر تولید محتوا یا ویرایش محتویات ویدئویی با رزولوشن بالا فعالیت دارند نیز می‌توانند از این مولفه‌های سخت‌افزاری استفاده کنند. در این راستا، شرکتی نظیر Dell پردازنده شش هسته‌ای سری H اینتل را در لپ‌تاپ محبوب خود یعنی XPS 15 به‌کار بسته است. مدل سطح پایین این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار از گرافیک ادغام شده در کنار پردازنده Intel Core i5-8300H بهره‌مند شده اما می‌توانید از گزینه بهبود یافته مجهز به شش هسته پردازشی و ۱۲ ترد یعنی Core i7-8750H هم استفاده کنید.

برای Dell XPS 15 جدید، افزایش تعداد هسته‌های پردازشی، عملاً بروزرسانی چشمگیری به حساب می‌آید. جایی که اینتل مدعی شده این ترکیب می‌تواند عملکرد کلی را در مقایسه با مدل‌های پیشین، تا ۸۸ درصد افزایش دهد. پردازنده‌های قبلی Core i7 اینتل نهایتاً به چهار هسته پردازشی و هشت ترد مجهز شده بودند. بهینه‌سازی‌های دل به همین‌جا محدود نشده و در حالی که مدل فعلی Dell XPS 15 9560 از پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1050 بهره می‌برد دل ترجیح داده گزینه جدیدی یعنی GeForce GTX 1050 Ti را هم در محصول جدید، در مقابل کاربران قرار دهد.

preview

همان‌طور که در مدل‌های فعلی XPS 15 شاهد هستیم، باتری ۵۶ وات ساعتی در مدل سطح پایین به کار بسته شده است اما در مدل استاندارد و نمونه‌های سطح بالاتر می‌توانید از باتری ۷۹ وات ساعتی استفاده کنید. دل مدعی شده با یک بار شارژ لپ‌تاپ می‌توانید به مدت ۲۱.۵ ساعت از آن استفاده کنید که برای لپ‌تاپی ۱۵ اینچی با صفحه‌نمایش ۴K عملکرد چندان بدی نیست.

طراحی و ظاهر این لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با مدل‌های پیشین، تغییر چندانی نداشته و عملاً ثابت باقی مانده است. دو مدل متفاوت این لپ‌تاپ جدید در قالب تجهیز به صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا ۴K پیش روی مشتاقان خواهند بود که هر دو مدل هم، حداکثر میزان روشنایی ۴۰۰ نیتی را به همراه دارند. این در حالی است که تنها مدل مجهز به رزولوشن ۴K از قابلیت‌های لمسی پشتیبانی می‌کند.

Dell اعلام کرده فرایند فروش مدل بروزرسانی شده Dell XPS 15 از ۱۶ آوریل برابر با ۲۷ فروردین ماه سال جاری با قیمت پایه ۹۹۹ دلار کلید خواهد خورد.