استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 271288
پنجشنبه - 30 فروردین 1397 - 14:10
خبرنگار: احمد پیشکو

بررسی ۱۳۹پرونده مودجویی دردفاترشورای حل اختلاف زاهدان‎

رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته مشکلات حقوقی ۱۳۹ پرونده مددجویی در شعبه شورای حل اختلاف ویژه‌ی کمیته امداد شهرستان زاهدان رسیدگی و از خدمات حقوقی بهره مند شدند .

بررسی ۱۳۹پرونده مودجویی دردفاترشورای حل اختلاف زاهدان‎

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته مشکلات حقوقی ۱۳۹ پرونده مددجویی در شعبه شورای حل اختلاف ویژه‌ی کمیته امداد شهرستان زاهدان رسیدگی و از خدمات حقوقی بهره مند شدند .

 محمد خواجه داد، افزود: سال گذشته برای نخستین‌بار میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در رفع مشکلات حقوقی و ارتقاء سطح آگاهی آنها راه اندازی شد .

وی افزود: در سطح این استان مکانی در ادارات کمیته امداد شهرستان های مختلف این استان به عنوان میز خدمت حقوقی در نظر گرفته شد تا مددجویانی که قادر به احقاق حق و حقوق خود نبوده در حد امکان از بسته خدمات حقوقی این نهاد بهره مند شوند .

رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نحوه رسیدگی به پروندهای حقوقی خانوارهای تحت حمایت ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت و سایر افراد نیازمند که از بضاعت علمی و مالی لازم برخوردار نباشند به شعبه شورای حل اختلاف ویژه مددجویان و یا مراجع قضایی معرفی شده و نسبت به مشکلات حقوقی آنها اقدام خواهد شد .

خواجه داد یادآور شد: پیگیری امور حقوقی مددجویان در زمینه ثبت دادخواست و ارائه مشاوره و راهنمایی حقوقی، اقساط معوق مددجویی و غیر مددجویی از جمله فعالیت ‎ های انجام شده در شورای حل اختلاف ویژه‌ی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک شعبه شورای حل اختلاف در این استان و ۳۳ وکیل نیکوکار به صورت رایگان با هدف ارائه‌ی خدمت به مددجویان مشغول همکاری هستند، گفت: سال گذشته ۱۳۹ مددجو در شعبه شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان از مشاوره حقوقی در تمامی موضوعات حقوقی بهره مند شدند .

رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ میلیون تومان در قالب میز خدمت حقوقی به مددجویان ارایه شد، افزود: با توجه به آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی افراد تحت حمایت این نهاد با ارائه کارت مددجویی از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند

انتهای پیام/